Dit willen we bereiken (speerpunt in 2024) Terug naar navigatie - Speerpunten 2024 Onderwijs, sport en cultuur - Dit willen we bereiken (speerpunt in 2024) Bloeiend cultureel leven Terug naar navigatie - Speerpunten 2024 Onderwijs, sport en cultuur - Dit willen we bereiken (speerpunt in 2024) - Bloeiend cultureel leven Dit hebben we gedaan in 2024 Continueren van de campagne CultiTijd om de zichtbaarheid van het cultureel aanbod te vergroten. Continueren van het CultuurCafe, een netwerkplatform voor cultuurmakers en beleidsmakers. Samen met cultuurmakers en – instellingen gefaseerd invulling geven aan het uitvoeringsprogramma Kunst en Cultuur 2021-2025. Organiseren cultuurplatform. Beheer/behoud cultuurhistorisch erfgoed Terug naar navigatie - Speerpunten 2024 Onderwijs, sport en cultuur - Dit willen we bereiken (speerpunt in 2024) - Beheer/behoud cultuurhistorisch erfgoed Dit hebben we gedaan in 2024 in beeld te krijgen (Cultuurhistorische Waardenkaart); Opstellen van Beleid voor het IJsselsteinse Erfgoed. Hiervoor wordt in 2024 een Projectplan gemaakt waarbij gefaseerd wordt aangegeven wat wordt opgeleverd in 2024 en verder om het Erfgoed van IJsselstein: uitgangspunten te formulieren wat we als IJsselstein zelf belangrijk vinden (Programma) en hoe we hier uitvoering aan kunnen geven (o.a. Erfgoedbeleid) Brede, laagdrempelige Bibliotheek Terug naar navigatie - Speerpunten 2024 Onderwijs, sport en cultuur - Dit willen we bereiken (speerpunt in 2024) - Brede, laagdrempelige Bibliotheek Dit hebben we gedaan in 2024 Behouden van een laagdrempelig toegankelijke bibliotheek met een breed aanbod. Continueren van het informatiepunt digitale overheid (IDO). Voorbereiden op de gemeentelijke zorgplicht (2025) om een volwaardige bibliotheekfunctie te borgen. Onderwijsachterstandenbeleid Terug naar navigatie - Speerpunten 2024 Onderwijs, sport en cultuur - Dit willen we bereiken (speerpunt in 2024) - Onderwijsachterstandenbeleid Dit hebben we gedaan in 2024 Beleidsplan OAB opstellen. Dit samen met partners onderwijs, bibliotheek en kinderopvang voorbereiden. Aanbesteding/aanpassing verordening leerlingenvervoer en beleidsregels leerlingenvervoer Terug naar navigatie - Speerpunten 2024 Onderwijs, sport en cultuur - Dit willen we bereiken (speerpunt in 2024) - Aanbesteding/aanpassing verordening leerlingenvervoer en beleidsregels leerlingenvervoer Dit hebben we gedaan in 2024 Op basis van de aanbesteding leerlingenvervoer de verordening leerlingenvervoer en beleidsregels leerlingenvervoer aanpassen. Aanpassing verordening voorzieningen huisvesting onderwijs Terug naar navigatie - Speerpunten 2024 Onderwijs, sport en cultuur - Dit willen we bereiken (speerpunt in 2024) - Aanpassing verordening voorzieningen huisvesting onderwijs Dit hebben we gedaan in 2024 Aanpassing verordening voorzieningen huisvesting onderwijs. Dit samen met partners onderwijs.
Bloeiend cultureel leven Terug naar navigatie - Speerpunten 2024 Onderwijs, sport en cultuur - Dit willen we bereiken (speerpunt in 2024) - Bloeiend cultureel leven Dit hebben we gedaan in 2024 Continueren van de campagne CultiTijd om de zichtbaarheid van het cultureel aanbod te vergroten. Continueren van het CultuurCafe, een netwerkplatform voor cultuurmakers en beleidsmakers. Samen met cultuurmakers en – instellingen gefaseerd invulling geven aan het uitvoeringsprogramma Kunst en Cultuur 2021-2025. Organiseren cultuurplatform.
Beheer/behoud cultuurhistorisch erfgoed Terug naar navigatie - Speerpunten 2024 Onderwijs, sport en cultuur - Dit willen we bereiken (speerpunt in 2024) - Beheer/behoud cultuurhistorisch erfgoed Dit hebben we gedaan in 2024 in beeld te krijgen (Cultuurhistorische Waardenkaart); Opstellen van Beleid voor het IJsselsteinse Erfgoed. Hiervoor wordt in 2024 een Projectplan gemaakt waarbij gefaseerd wordt aangegeven wat wordt opgeleverd in 2024 en verder om het Erfgoed van IJsselstein: uitgangspunten te formulieren wat we als IJsselstein zelf belangrijk vinden (Programma) en hoe we hier uitvoering aan kunnen geven (o.a. Erfgoedbeleid)
Brede, laagdrempelige Bibliotheek Terug naar navigatie - Speerpunten 2024 Onderwijs, sport en cultuur - Dit willen we bereiken (speerpunt in 2024) - Brede, laagdrempelige Bibliotheek Dit hebben we gedaan in 2024 Behouden van een laagdrempelig toegankelijke bibliotheek met een breed aanbod. Continueren van het informatiepunt digitale overheid (IDO). Voorbereiden op de gemeentelijke zorgplicht (2025) om een volwaardige bibliotheekfunctie te borgen.
Onderwijsachterstandenbeleid Terug naar navigatie - Speerpunten 2024 Onderwijs, sport en cultuur - Dit willen we bereiken (speerpunt in 2024) - Onderwijsachterstandenbeleid Dit hebben we gedaan in 2024 Beleidsplan OAB opstellen. Dit samen met partners onderwijs, bibliotheek en kinderopvang voorbereiden.
Aanbesteding/aanpassing verordening leerlingenvervoer en beleidsregels leerlingenvervoer Terug naar navigatie - Speerpunten 2024 Onderwijs, sport en cultuur - Dit willen we bereiken (speerpunt in 2024) - Aanbesteding/aanpassing verordening leerlingenvervoer en beleidsregels leerlingenvervoer Dit hebben we gedaan in 2024 Op basis van de aanbesteding leerlingenvervoer de verordening leerlingenvervoer en beleidsregels leerlingenvervoer aanpassen.
Aanpassing verordening voorzieningen huisvesting onderwijs Terug naar navigatie - Speerpunten 2024 Onderwijs, sport en cultuur - Dit willen we bereiken (speerpunt in 2024) - Aanpassing verordening voorzieningen huisvesting onderwijs Dit hebben we gedaan in 2024 Aanpassing verordening voorzieningen huisvesting onderwijs. Dit samen met partners onderwijs.