Sitemap

  1. Blz. 1 Jaarstukken 2024
    1. Blz. 2 Jaarstukken 2024
    2. Blz. 3 Programma’s
      1. Blz. 4 Bestuur en Organisatie - Programma 1
        1. Blz. 5 Bestuur en Organisatie
          1. Blz. 6 Bestuur en Organisatie
        2. Blz. 7 Thema Bestuur en organisatie
          1. Blz. 8 Omschrijving Thema
          2. Blz. 9 Dit willen we bereiken (speerpunt in 2024)
            1. Blz. 10 Efficiënter werken
              1. Blz. 11 Uitvoeren LEAN-trajecten
        3. Blz. 12 Thema Financiën
          1. Blz. 13 Omschrijving Thema
          2. Blz. 14 Dit willen we bereiken (speerpunt in 2024)
            1. Blz. 15 Meer inkomsten genereren
              1. Blz. 16 Onderzoeken mogelijke extra inkomstenbronnen
        4. Blz. 17 Thema Informatieveiligheid
          1. Blz. 18 Omschrijving Thema
          2. Blz. 19 Dit willen we bereiken (speerpunt in 2024)
            1. Blz. 20 Het gebruik van één normenkader en daarmee het versterken van de informatieveiligheid binnen de gemeente.
              1. Blz. 21 Uitvoering geven aan de verbeteracties komende uit het jaarlijkse actieplan.
        5. Blz. 22 Thema Dienstverlening, communicatie en participatie
          1. Blz. 23 Omschrijving Thema
          2. Blz. 24 Dit willen we bereiken (speerpunt in 2024)
            1. Blz. 25 Meer tevreden inwoners, ondernemers en organisaties over klantcontact en dienstverlening.
              1. Blz. 26 Uitvoeren meting (periodiek) klanttevredenheidsonderzoek.
            2. Blz. 27 Eenvoudiger melden van opmerkingen/klachten openbare ruimte.
              1. Blz. 28 Implementatie webapplicatie en monitoren meldingen openbare ruimte.
            3. Blz. 29 Uitbreiden dienstverlening burgerzakenproducten.
              1. Blz. 30 Contracteren partij voor thuisbezorging van waardedocumenten.
            4. Blz. 31 Ervaring opdoen met de herijkte participatieve werkwijze
              1. Blz. 32 Stapsgewijs invoeren van de werkwijze met duidelijke startnotities en spelregels en hanteren van de Handreiking Omgevingsdialoog voor Initiatiefnemers in het kader van de Omgevingswet.
        6. Blz. 33 Thema Regionale samenwerking
          1. Blz. 34 Omschrijving Thema
        7. Blz. 35 Wat heeft het gekost? (Bestuur en Organisatie)
          1. Blz. 36 Wat heeft het gekost?
          2. Blz. 37 Toelichting op de belangrijkste verschillen t.o.v. begroting 2024
          3. Blz. 38 Investeringen
          4. Blz. 39 Uitgestelde prestaties
        8. Blz. 40 Prestatie-indicatoren (Bestuur en Organisatie)
          1. Blz. 41 BBV-Beleidsindicatoren (bestuur en organisatie)
          2. Blz. 42 Overige indicatoren en kengetallen (bestuur en organisatie)
        9. Blz. 43 Verbonden partijen (Bestuur en Organisatie)
          1. Blz. 44 Verbonden partijen (bestuur en organisatie)
        10. Blz. 45 Kaderstellende documenten (Bestuur en Organisatie)
          1. Blz. 46 Kaderstellende documenten (bestuur en organisatie)
      2. Blz. 47 Veiligheid Openbare Orde - Programma 2
        1. Blz. 48 Openbare orde en veiligheid
          1. Blz. 49 Omschrijving Progr. Openbare orde en veiligheid
        2. Blz. 50 Thema veiligheid, leefomgeving en openbare ruimte
          1. Blz. 51 Omschrijving
          2. Blz. 52 Dit willen we bereiken (speerpunt in 2024)
            1. Blz. 53 We introduceren het ‘Ouderweet project’ waarbij ouders worden geconfronteerd met het overlast gevende gedrag van hun kind
              1. Blz. 54 Verkenning implementatie ‘Ouder weet project’ in de groepsaanpak.
            2. Blz. 55 Samen met onze partners voorlichting geven aan inwoners over digitale criminaliteit (cybercriminaliteit).
              1. Blz. 56 We stimuleren en jagen beschikbare interventies ter ondersteuning van inwoners aan. We leren van beproefde interventies uit andere regio’s.
        3. Blz. 57 Prestatie-indicatoren (Openbare Orde en Veiligheid)
          1. Blz. 58 BBV-beleidsindicatoren
          2. Blz. 59 overige indicatoren en kengetallen
        4. Blz. 60 Wat heeft het gekost? (Openbare Orde en Veiligheid)
          1. Blz. 61 Wat heeft het gekost?
          2. Blz. 62 Toelichting op de belangrijkste verschillen t.o.v. begroting 2024
          3. Blz. 63 Investeringen
          4. Blz. 64 Uitgestelde prestaties
        5. Blz. 65 Verbonden partijen (Openbare Orde en Veiligheid)
          1. Blz. 66 Verbonden partijen (Openbare Orde en Veiligheid)
        6. Blz. 67 Kaderstellende documenten (Openbare Orde en Veiligheid)
          1. Blz. 68 Kaderstellende documenten (Openbare Orde en Veiligheid)
      3. Blz. 69 Wonen en ruimte - Programma 3
        1. Blz. 70 Wonen en Ruimte
          1. Blz. 71 Omschrijving programma Wonen en ruimte
        2. Blz. 72 Thema Wonen
          1. Blz. 73 Omschrijving
          2. Blz. 74 Dit willen we bereiken (speerpunt in 2024)
            1. Blz. 75 Inzicht geven in processen voor ruimtelijke projecten
              1. Blz. 76 Heldere, eenduidige processtappen voor ruimtelijke projecten definiëren en communiceren.
            2. Blz. 77 Woningbouw mogelijk maken, faciliteren en realiseren: Paardenveld Noord
              1. Blz. 78 Uitvoering geven aan in 2023 vastgestelde ontwikkelingsplan.
            3. Blz. 79 Woningbouw mogelijk maken, faciliteren en realiseren: Lagebiezen
              1. Blz. 80 start planologische procedure, concept grondexploitatie, start uitgifte.
            4. Blz. 81 Woningbouw mogelijk maken, faciliteren en realiseren: Europakwartier
              1. Blz. 82 Participatie doorlopen en planologische procedure starten.
            5. Blz. 83 Woningbouw mogelijk maken, faciliteren en realiseren: Kromme IJsselpark
              1. Blz. 84 Nader onderzoek en opstellen randvoorwaarden (Nota van uitgangspunten).
            6. Blz. 85 Woningbouw mogelijk maken, faciliteren en realiseren: Parallelweg
              1. Blz. 86 Meewerken aan planologische procedure.
            7. Blz. 87 Initiatieven derden woningbouw faciliteren: overige locaties
              1. Blz. 88 Inspelen op initiatieven en bevorderen woningbouw op basis van de mogelijkheden die de Nota grondbeleid biedt.
            8. Blz. 89 Experimenteren met woonvormen
              1. Blz. 90 Opstellen inventarisatie wat kansrijke initiatieven zijn, waaronder woningsplitsing en woningdelen.
            9. Blz. 91 Actualiseren woonvisie
              1. Blz. 92 Voorbereiden bijstellen van beleid op basis van nieuw onderzoek en recent vastgestelde (bovenlokale) beleidskaders.
            10. Blz. 93 Prestatieafspraken Wonen en Zorg
              1. Blz. 94 Maken van afspraken met de woningcorporatie en zorgpartijen over de beschikbaarheid en het realiseren van voldoende woonruimte.
            11. Blz. 95 Actualiseren Huisvestingsverordening
              1. Blz. 96 Doorvertaling wetswijzigingen en lokale beleidskeuzes ten aanzien van woonruimteverdeling.
        3. Blz. 97 Thema Mobiliteit
          1. Blz. 98 Omschrijving
          2. Blz. 99 Dit willen we bereiken (speerpunt in 2024)
            1. Blz. 100 Verbeteren verkeersveiligheid en bereikbaarheid binnenstad.
              1. Blz. 101 Uitvoeringsagenda binnenstad waaronder verkeersveiligheid en bereikbaarheid uitvoeren.
            2. Blz. 102 Snellere OV-verbindingen in en met de regio
              1. Blz. 103 Meewerken aan opstellen Uitvoeringsagenda van de OV netwerkvisie voor de Lopikerwaard en HOV Zuidlob.
            3. Blz. 104 Snellere fietsverbindingen in en met de regio
              1. Blz. 105 Uitvoering snellere fietsverbinding via Nedereindse Plas.
            4. Blz. 106 Verbeter de binnenstad 2.0
              1. Blz. 107 Uitvoering geven aan projecten die voortvloeien uit Toekomstbeeld Binnenstad (verbeter de binnenstad 2.0).
        4. Blz. 108 Thema Verkeersveiligheid
          1. Blz. 109 Omschrijving
          2. Blz. 110 Dit willen we bereiken (speerpunt in 2024)
            1. Blz. 111 Aanpakken knelpunten verkeersveiligheidsanalyse
              1. Blz. 112 Uitvoering geven aan de verkeersveiligheidsanalyse. Dit gaat om de Nederlandlaan, gedeelte Noord IJsseldijk tot aan komgrens en de Touwlaan.
        5. Blz. 113 Thema Duurzaamheid
          1. Blz. 114 Omschrijving
          2. Blz. 115 Dit willen we bereiken (speerpunt in 2024)
            1. Blz. 116 Reduceren CO2-uitstoot
              1. Blz. 117 Maken uitvoeringsprogramma klimaatakkoord. Inzetten op minder autokilometers door bedrijvenaanpak GoedopWeg.
            2. Blz. 118 Klimaatbestendig IJsselstein
              1. Blz. 119 Uitvoering geven aan visie klimaatadaptatie.
            3. Blz. 120 Stimuleren opwek energie door zonnepanelen op daken van bedrijven.
              1. Blz. 121 Plan van aanpak opstellen en uitwerken.
            4. Blz. 122 Strategie voor uitwerken transitievisie Warmte Uitwerken transitievisie Warmte
              1. Blz. 123 Opstellen strategie, gericht op vertaling transitievisie Warmte op wijkniveau en generieke maatregelen.
            5. Blz. 124 Soortenmanagementplan
              1. Blz. 125 Opstellen soortenmanagementplan.
            6. Blz. 126 Aanpak Energiebesparing
              1. Blz. 127 Programma met maatregelen gericht op energiebesparing en energiearmoede.
        6. Blz. 128 Thema Leefomgeving/Openbare ruimte
          1. Blz. 129 Omschrijving
          2. Blz. 130 Dit willen we bereiken (speerpunt in 2024)
            1. Blz. 131 Versterken regie openbare ruimte.
              1. Blz. 132 Opstellen en uitvoeren Integraal Beheerplan Openbare Ruimte (IBOR), waaronder het maai-, bomen- en snoeibeleid.
            2. Blz. 133 Werken met de Omgevingswet
              1. Blz. 134 Nieuwe werkwijzen onder Omgevingswet toepassen en verbeteren.
              2. Blz. 135 Werken aan wijziging Omgevingsplan.
        7. Blz. 136 Thema Economie, recreatie en toerisma
          1. Blz. 137 Omschrijving
          2. Blz. 138 Dit willen we bereiken (speerpunt in 2024)
            1. Blz. 139 Economische visie
              1. Blz. 140 Vaststellen economische visie, uitvoering visie middels uitvoeringsagenda.
        8. Blz. 141 Prestatie-indicatoren (Wonen en ruimte)
          1. Blz. 142 BBV Indicatoren deel 1
          2. Blz. 143 BBV Indicatoren deel 2
          3. Blz. 144 BBV Indicatoren deel 3
          4. Blz. 145 BBV Indicatoren deel 4
          5. Blz. 146 Overige indicatoren en kengetallen deel 1
          6. Blz. 147 Overige indicatoren en kengetallen deel 2
          7. Blz. 148 Overige indicatoren en kengetallen deel 3
        9. Blz. 149 Wat heeft het gekost? (Ruimte en wonen)
          1. Blz. 150 Wat heeft het gekost?
          2. Blz. 151 Toelichting op de belangrijkste verschillen t.a.v. de begroting 2024
          3. Blz. 152 Investeringen
          4. Blz. 153 Uitgestelde prestaties
        10. Blz. 154 Verbonden partijen (Wonen en ruimte)
          1. Blz. 155 Verbonden partijen (Wonen en ruimte)
        11. Blz. 156 Kaderstellende documenten (Wonen en ruimte)
          1. Blz. 157 Kaderstellenden documenten (Wonen en ruimte)
      4. Blz. 158 Onderwijs, sport en cultuur - Programma 4
        1. Blz. 159 Onderwijs, Sport en Cultuur
          1. Blz. 160 Omschrijving Programma Onderwijs, Sport en Cultuur
        2. Blz. 161 Thema Sport
          1. Blz. 162 Omschrijving
        3. Blz. 163 Thema Kunst en Cultuur
          1. Blz. 164 Omschrijving
          2. Blz. 165 Dit willen we bereiken (speerpunt in 2024)
            1. Blz. 166 Bloeiend cultureel leven
              1. Blz. 167 Samen met cultuurmakers en – instellingen gefaseerd invulling geven aan het uitvoeringsprogramma Kunst en Cultuur 2021-2025. Organiseren cultuurplatform.
              2. Blz. 168 Continueren van het CultuurCafé, een netwerkplatform voor cultuurmakers en beleidsmakers.
              3. Blz. 169 Continueren van de campagne CultiTijd om de zichtbaarheid van het cultureel aanbod te vergroten.
            2. Blz. 170 Beheer/behoud cultuurhistorisch erfgoed
              1. Blz. 171 Opstellen van beleid voor het IJsselsteinse erfgoed. Hiervoor wordt in 2024 een projectplan gemaakt waarbij gefaseerd wordt aangegeven wat wordt opgeleverd in 2024 en verder om het erfgoed van IJsselstein:
              2. Blz. 172 In beeld te krijgen (Cultuurhistorische Waardenkaart);
              3. Blz. 173 Uitgangspunten te formulieren wat we als IJsselstein zelf belangrijk vinden (Programma) en hoe we hier uitvoering aan kunnen geven (o.a. Erfgoedbeleid)
            3. Blz. 174 Brede, laagdrempelige Bibliotheek
              1. Blz. 175 Behouden van een laagdrempelig toegankelijke bibliotheek met een breed aanbod.
              2. Blz. 176 Continueren van het informatiepunt digitale overheid (IDO).
              3. Blz. 177 Voorbereiden op de gemeentelijke zorgplicht (2025) om een volwaardige bibliotheekfunctie te borgen.
        4. Blz. 178 Thema Onderwijs
          1. Blz. 179 Omschrijving
          2. Blz. 180 Dit willen we bereiken (speerpunt in 2024)
            1. Blz. 181 Onderwijsachterstandenbeleid
              1. Blz. 182 Beleidsplan OAB opstellen. Dit samen met partners onderwijs, bibliotheek en kinderopvang voorbereiden.
            2. Blz. 183 Aanbesteding/aanpassing verordening leerlingenvervoer en beleidsregels leerlingenvervoer
              1. Blz. 184 Op basis van de aanbesteding leerlingenvervoer de verordening leerlingenvervoer en beleidsregels leerlingenvervoer aanpassen.
            3. Blz. 185 Aanpassing verordening voorzieningen huisvesting onderwijs
              1. Blz. 186 Aanpassing verordening voorzieningen huisvesting onderwijs. Dit samen met partners onderwijs.
        5. Blz. 187 Prestatie-indicatoren (Onderwijs, Sport en Cultuur)
          1. Blz. 188 BBV-beleidsindicatoren deel 1
          2. Blz. 189 BBV-beleidsindicatoren deel 2
          3. Blz. 190 Overige indicatoren en kengetallen
        6. Blz. 191 Wat heeft het gekost? (Onderwijs, Sport en Cultuur)
          1. Blz. 192 Wat mag het kosten?
          2. Blz. 193 Toelichting op de belangrijkste verschillen t.o.v. begroting 2024
          3. Blz. 194 Investeringen
          4. Blz. 195 Uitgestelde prestaties
        7. Blz. 196 Verbonden partijen (Onderwijs, Sport en Cultuur)
          1. Blz. 197 Verbonden partijen (Onderwijs, sport en cultuur)
        8. Blz. 198 Kaderstellende documenten (Onderwijs, Sport en Cultuur)
          1. Blz. 199 Kaderstellende documenten (Onderwijs, sport en cultuur)
      5. Blz. 200 Inkomen, jeugd en Wmo - Programma 5
        1. Blz. 201 Inkomen, jeugd en Wmo
          1. Blz. 202 Omschrijving Programma Inkomen, Jeugd en WMO
        2. Blz. 203 Thema Sociaal domein
          1. Blz. 204 Omschrijving
          2. Blz. 205 Dit willen we bereiken (speerpunt in 2024)
            1. Blz. 206 Meer inzet op preventie en ondersteuning via algemene voorliggende voorzieningen
              1. Blz. 207 Uitvoeren van het lokaal preventieakkoord.
              2. Blz. 208 Versterken eigen kracht, door regie zoveel mogelijk bij inwoners te laten.
              3. Blz. 209 Versterken opvoedkundig klimaat vanuit gedachtegoed van de pedagogische civil society door versterken en vergroten samenwerking lokale partijen, bieden van hulp en ondersteuning aan inwoners door goede informatievoorziening en/of preventie.
              4. Blz. 210 Vroegtijdige signalering van (lichte) problematiek en dit bespreekbaar maken. Gemeente, aanbieders en lokale partners gebruiken de meldcode en verwijsindex.
            2. Blz. 211 Bestrijding van armoede- en schuldenproblematiek.
              1. Blz. 212 Start uitvoeren armoedebeleidsplan 2024.
              2. Blz. 213 Consequenties herziening armoedebeleid monitoren en zo nodig bijstellen.
            3. Blz. 214 Kostenbeheersing en verantwoord begroten van jeugdzorg en Wmo uitvoering.
              1. Blz. 215 Zicht en inzicht op inzet middelen jeugd en Wmo. Verantwoord en realistisch begroten van de kosten op basis van verbeterd inzicht.
            4. Blz. 216 Met elke ijsselsteiner die een bijstandsuitkering heeft wordt een persoonlijk plan opgesteld gericht op werk
              1. Blz. 217 Doorontwikkeling integrale aanpak lokaal werkteam samen met sociaal team.
              2. Blz. 218 Uitvoering geven aan breed offensief gericht op mensen met een arbeidsbeperking naar arbeid.
              3. Blz. 219 Intensiveren samenwerking onderwijs en bedrijfsleven.
        3. Blz. 220 Thema Integratie
          1. Blz. 221 Omschrijving
          2. Blz. 222 Dit willen we bereiken (speerpunt in 2024)
            1. Blz. 223 Statushouders integreren snel en goed.
              1. Blz. 224 Begeleiden van statushouders naar werk(plekken), scholing of participatie. We maken afspraken met partners en aanbieders voor ondersteuning en begeleiding hierbij.
              2. Blz. 225 Verdubbeling taakstelling heeft vooral consequenties vooruitvoering.
            2. Blz. 226 Opvang asielzoekers/ontheemden gevolgen oorlog Oekraïne.
              1. Blz. 227 Uitvoering geven aan de taak opvang asielzoekers/ontheemden.
              2. Blz. 228 Actief ontwikkelingen van Spreidingswet volgen en waar nodig anticiperen op de uitwerking.
        4. Blz. 229 Thema Wonen, zorg en welzijn
          1. Blz. 230 Omschrijving
          2. Blz. 231 Dit willen we bereiken (speerpunt in 2024)
            1. Blz. 232 Zorgen dat mantelzorgers in staat zijn hun waardevolle en onmisbare werk te kunnen blijven doen.
              1. Blz. 233 Via het sociaal team en eerste- en tweedelijnsvoorzieningen de mogelijkheden van mantelzorg ondersteuning actief onder de aandacht brengen, met speciale aandacht voor respijtzorg en jonge mantelzorgers.
            2. Blz. 234 Passend woningaanbod en zorg voor mensen met een kwetsbaarheid.
              1. Blz. 235 Volgen Uitvoeringsagenda Woonzorgvisie en samenwerkingsafspraken met woningcorporatie, zorgpartijen en andere partners, domein overstijgend en in afstemming met de regio.
            3. Blz. 236 Invulling geven aan de decentralisatie van Beschermd Wonen en Maatschappelijke Opvang.
              1. Blz. 237 Uitvoering van het Regioplan Beschermd Wonen 2023-2024, het Uitvoeringsplan en het lokaal Uitvoeringsplan.
            4. Blz. 238 Verbreden wijkbewust werken.
              1. Blz. 239 Opstellen beleidsplan Wijkbewust werken
              2. Blz. 240 Opstellen uitvoeringsplan op basis van geformuleerde indicatoren.
            5. Blz. 241 Integraal Zorgakkoord (IZA) en Gezond en actief leven Akkoord (GALA).
              1. Blz. 242 Uitwerking plan van aanpak Integraal Zorg Akkoord.
        5. Blz. 243 Prestatie-indicatoren (Inkomen, jeugd en Wmo)
          1. Blz. 244 BBV- Beleidsindicatoren deel 1
          2. Blz. 245 BBV- Beleidsindicatoren deel 2
          3. Blz. 246 BBV- Beleidsindicatoren deel 3
          4. Blz. 247 BBV- Beleidsindicatoren deel 4
        6. Blz. 248 Wat heeft het gekost? (Inkomen, jeugd en Wmo)
          1. Blz. 249 Wat mag het kosten?
          2. Blz. 250 Toelichting op de belangrijkste verschillen t.o.v. begroting 2024
          3. Blz. 251 Investeringen
          4. Blz. 252 Uitgestelde prestaties
        7. Blz. 253 Verbonden partijen (Inkomen, jeugd en Wmo)
          1. Blz. 254 Verbonden partijen (Inkomen, jeugd en WMO)
        8. Blz. 255 Kaderstellende documenten (Inkomen, jeugd en Wmo)
          1. Blz. 256 Kaderstellende documenten (inkomen, jeugd en WMO)
      6. Blz. 257 Overhead - Programma 6
        1. Blz. 258 Overhead
        2. Blz. 259 BBV-beleidsindicatoren
        3. Blz. 260 Wat heeft het gekost?
        4. Blz. 261 Toelichting op de belangrijkste verschillen t.a.v. de begroting 2024
        5. Blz. 262 Investeringen
        6. Blz. 263 Uitgestelde prestaties
      7. Blz. 264 Algemene dekkingsmiddelen - Programma 7
        1. Blz. 265 Algemene dekkingsmiddelen
        2. Blz. 266 Wat heeft het gekost?
        3. Blz. 267 Toelichting op de belangrijkste verschillen t.a.v. de begroting 2024
        4. Blz. 268 Investeringen
        5. Blz. 269 Uitgestelde prestaties
      8. Blz. 270 Onvoorzien - Programma 8
        1. Blz. 271 Omschrijving programma
        2. Blz. 272 Wat heeft het gekost?
      9. Blz. 273 VPB - Programma 9
        1. Blz. 274 Omschrijving Programma
        2. Blz. 275 Wat heeft het gekost?
      10. Blz. 276 Projecten
        1. Blz. 277 Overzicht projecten
          1. Blz. 278 Omschrijving
          2. Blz. 279 Totaaloverzicht Projecten 2024
        2. Blz. 280 Informatie per project
          1. Blz. 281 Abbink Spainkgebouw
          2. Blz. 282 Binnenstedelijke locaties
          3. Blz. 283 Clinckhoeff
          4. Blz. 284 Ewoud Initiatiefase
          5. Blz. 285 Flexwonen Noord IJsseldijk
          6. Blz. 286 Gebiedsontwikkeling Kromme IJssel
          7. Blz. 287 Herontwikkeling ROBA terrein
          8. Blz. 288 Hitteschild 2-4
          9. Blz. 289 Hotel Meerndijk
          10. Blz. 290 Groenverbeterplan Randdijk
          11. Blz. 291 Kroon Ontwerpface
          12. Blz. 292 Lage biezen
          13. Blz. 293 Nederlandlaan
          14. Blz. 294 Onderzoek buitenstedelijke locaties en infrastructuur
          15. Blz. 295 Ontwikkelopgaaf projecten
          16. Blz. 296 Paardenveld Noord
          17. Blz. 297 Podium
          18. Blz. 298 Ruimtevaartbaan
          19. Blz. 299 Woningbouw Randdijk
          20. Blz. 300 Zendmastlocatie
          21. Blz. 301 Europakwartier
          22. Blz. 302 Fietsstraat 2e Fase
          23. Blz. 303 Kerspellaan
          24. Blz. 304 Aleida van Culemborgstraat
    3. Blz. 305 Voorwoord
      1. Blz. 306 Voorwoord/Inleiding
        1. Blz. 307 Inleiding
    4. Blz. 308 Financiële samenvatting, leeswijzer en kerngegevens
      1. Blz. 309 Financiële samenvatting
        1. Blz. 310 Financiële samenvatting
        2. Blz. 311 Financieel beeld
        3. Blz. 312 Financieel beeld
        4. Blz. 313 Resultaatbestemming
        5. Blz. 314 Resultaatbestemming tabel
        6. Blz. 315 Verwijzing
        7. Blz. 316 Gebeurtenissen na balansdatum
        8. Blz. 317 Ontwikkeling Algemene reserve
        9. Blz. 318 Ontwikkeling weerstandsvermogen
        10. Blz. 319 Tekst weerstandsvermogen
      2. Blz. 320 Leeswijzer
        1. Blz. 321 Algemeen
      3. Blz. 322 Kerngegevens
        1. Blz. 323 Kerngegevens
    5. Blz. 324 Paragrafen
      1. Blz. 325 Lokale heffingen
        1. Blz. 326 Lokale heffingen
        2. Blz. 327 Ontwikkeling lokale lastendruk
        3. Blz. 328 Belastingen
        4. Blz. 329 Heffingen en rechten
        5. Blz. 330 Leges
        6. Blz. 331 Kwijtscheldingsbeleid
        7. Blz. 332 Onbenutte belastingcapaciteit OZB
      2. Blz. 333 Weerstandsvermogen en risicobeheersing
        1. Blz. 334 Inleiding weerstandsvermogen en risicobeheersing
        2. Blz. 335 In één oogopslag
        3. Blz. 336 Weerstandsvermogen
        4. Blz. 337 Risico's
        5. Blz. 338 Kengetallen
      3. Blz. 339 Onderhoud kapitaalgoederen
        1. Blz. 340 Algemeen Onderhoud kapitaalgoederen
        2. Blz. 341 Integrale visie openbare ruimte
        3. Blz. 342 Openbaar groen
        4. Blz. 343 Speelvoorzieningen
        5. Blz. 344 Sportvelden
        6. Blz. 345 Openbare verlichting
        7. Blz. 346 Wegen
        8. Blz. 347 Wortelopdruk
        9. Blz. 348 Verkeersinstallaties
        10. Blz. 349 Water
        11. Blz. 350 Water/baggerwerkzaamheden
        12. Blz. 351 Beschoeiingen
        13. Blz. 352 Civieltechnische kunstwerken
        14. Blz. 353 Riolering
        15. Blz. 354 Vastgoed
        16. Blz. 355 Duurzaamheid
        17. Blz. 356 Civieltechnische projecten
      4. Blz. 357 Financiering
        1. Blz. 358 Inleiding Financiering
        2. Blz. 359 Financieringspositie en -resultaat
        3. Blz. 360 Taakveld Treasury
        4. Blz. 361 Wet FIDO en financiering
        5. Blz. 362 Leningen
        6. Blz. 363 Kredietrisicobeheer
        7. Blz. 364 Leningen met een gemeentegarantie
      5. Blz. 365 Bedrijfsvoering
        1. Blz. 366 Visie op bedrijfsvoering
        2. Blz. 367 Inrichting ambtelijke organisatie
        3. Blz. 368 HR Beleidstukken en topics
        4. Blz. 369 Visie op control
        5. Blz. 370 Periodiek onderzoek doelmatigheid en doeltreffendheid
        6. Blz. 371 Accountantscontrole en rechtmatigheid
        7. Blz. 372 Informatieveiligheid
        8. Blz. 373 Informatiemanagement
        9. Blz. 374 Digitalisering begrotingscyclus
        10. Blz. 375 Juridische Zaken
        11. Blz. 376 Communicatie
        12. Blz. 377 Toelichting mutaties personeelslasten
      6. Blz. 378 Verbonden partijen
        1. Blz. 379 Algemeen
          1. Blz. 380 Inleiding verbonden partijen
          2. Blz. 381 Sturing en regie
          3. Blz. 382 Typenindeling en totaaloverzicht verbonden partijen
        2. Blz. 383 Gemeenschappelijke regelingen
          1. Blz. 384 Afvalverwijdering Utrecht (AVU)
          2. Blz. 385 Belastingsamenwerking Rivierenlanden (BSR)
          3. Blz. 386 GGD Regio Utrecht (GGDrU)
          4. Blz. 387 Recreatieschap Stichtse Groenlanden (RSG)
          5. Blz. 388 Regionaal Historisch Centrum Rijnstreek en Lopikerwaard (RHC)
          6. Blz. 389 Reinigingsbedrijf Midden Nederland (RMN)
          7. Blz. 390 Omgevingsdienst regio Utrecht (ODRU)
          8. Blz. 391 VeiligheidsRegio Utrecht (VRU)
          9. Blz. 392 Werk en Inkomen Lekstroom (WIL)
        3. Blz. 393 Stichtingen en verenigingen
          1. Blz. 394 Stichting Inkoopbureau Midden Nederland (IBMN)
          2. Blz. 395 Stichting Robijn
          3. Blz. 396 Stichting WerkwIJSS (Beschut werk Lekstroom)
          4. Blz. 397 Stichting WerkwIJSS Schoon
        4. Blz. 398 Coöperaties en vennootschappen
          1. Blz. 399 BNG Bank NV (BNG)
          2. Blz. 400 Vitens NV
      7. Blz. 401 Openbaarheidsparagraaf
        1. Blz. 402 Inleiding openbaarheidsparagraaf
        2. Blz. 403 Actief openbaar maken
      8. Blz. 404 Grondbeleid
        1. Blz. 405 Grondbeleid
        2. Blz. 406 Grondexploitaties
      9. Blz. 407 Subsidieverlening
        1. Blz. 408 Algemeen Subsidieverlening
        2. Blz. 409 Financiële tabel
        3. Blz. 410 toelichting
    6. Blz. 411 Jaarrekening
      1. Blz. 412 Balans per 31 december
        1. Blz. 413 Balans
        2. Blz. 414 Gewaarborgde geldleningen en garantstellingen
      2. Blz. 415 Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
        1. Blz. 416 Inleiding
        2. Blz. 417 Algemene grondslagen
        3. Blz. 418 Algemene grondslagen voor de Rechtmatigheidsverantwoording
        4. Blz. 419 Borg- en garantstellingen
        5. Blz. 420 Vaste activa
        6. Blz. 421 Immateriële vaste activa
        7. Blz. 422 Materiële vaste activa met economisch nut
        8. Blz. 423 Investeringen met een economisch nut, waarvoor ter bestrijding van de kosten een heffing kan worden geheven
        9. Blz. 424 Overige investeringen met economisch nut
        10. Blz. 425 Investeringen in de openbare ruimte met uitsluitend maatschappelijk nut
        11. Blz. 426 Financiële vaste activa
        12. Blz. 427 Vlottende activa
        13. Blz. 428 Voorraden
        14. Blz. 429 Vorderingen en overlopende activa
        15. Blz. 430 Liquide middelen en overlopende posten
        16. Blz. 431 Voorzieningen
        17. Blz. 432 Vaste schulden
        18. Blz. 433 Vlottende passiva
        19. Blz. 434 De gehanteerde afschrijvingstermijnen zijn:
      3. Blz. 435 Toelichting activa
        1. Blz. 436 Vaste activa
        2. Blz. 437 Immateriële vaste activa
        3. Blz. 438 Materiële vaste activa
        4. Blz. 439 Investeringen met economisch nut
        5. Blz. 440 Belangrijkste investeringen
        6. Blz. 441 Maatschappelijk Nut
        7. Blz. 442 Belangrijkste investeringen maatschappelijk nut
        8. Blz. 443 Financiële vaste activa
        9. Blz. 444 Leningen aan woningbouwcorporaties
        10. Blz. 445 Overige langlopende leningen
        11. Blz. 446 Uitzettingen korter dan één jaar APPA
        12. Blz. 447 Vlottende activa
        13. Blz. 448 Bouwgronden in exploitatie
        14. Blz. 449 Uitzettingen korter dan één jaar
        15. Blz. 450 Vorderingen op openbare lichamen
        16. Blz. 451 Oninbaarheid debiteuren
        17. Blz. 452 Liquide middelen
        18. Blz. 453 Drempelbedrag banksaldi
        19. Blz. 454 Overlopende Activa
        20. Blz. 455 Overlopende activa >€50K
        21. Blz. 456 Van openbare lichamen ontvangen voorschot bedragen met uitkeringen van een specifiek bestedingsdoel
      4. Blz. 457 Toelichting passiva
        1. Blz. 458 Vaste Passiva
        2. Blz. 459 Eigen vermogen
        3. Blz. 460 Reserves
        4. Blz. 461 Reserves
        5. Blz. 462 Toelichting reserves
        6. Blz. 463 Voorzieningen
        7. Blz. 464 Voorzieningen details
        8. Blz. 465 Voorzieningen toelichting
        9. Blz. 466 Vaste schulden met een rente-typische looptijd langer dan één jaar
        10. Blz. 467 Vlottende passiva
        11. Blz. 468 Netto vlottende schulden met een rentetypische looptijd < 1 jaar
        12. Blz. 469 Overlopende passiva
        13. Blz. 470 Verloopoverzicht van overheidslichamen ontvangen voorschotbedragen met uitkeringen voor een specifiek bestedingsdoel
        14. Blz. 471 Belangrijkste overige overlopende passiva (> 50.000)
        15. Blz. 472 Waarborgen en garanties
        16. Blz. 473 Niet uit balans blijkende langlopende financiële verplichtingen
      5. Blz. 474 Overzicht van baten en lasten
        1. Blz. 475 Overzicht van baten en lasten
        2. Blz. 476 Overhead
        3. Blz. 477 Overzicht van baten en Lasten Algemene dekkingsmiddelen
        4. Blz. 478 Overzicht VPB en Overige
        5. Blz. 479 Overzicht Mutatie Reserve en Voorzieningen
        6. Blz. 480 Totaal
      6. Blz. 481 Incidentele baten en lasten
        1. Blz. 482 Incidentele baten en lasten - Overzicht
      7. Blz. 483 Structurele mutaties reserves
        1. Blz. 484 Overzicht van structurele mutaties reserves
      8. Blz. 485 Wet normering topinkomens
        1. Blz. 486 Wet normering topinkomens - samenvatting
      9. Blz. 487 Rechtmatigheidsverantwoording
        1. Blz. 488 Verantwoordelijkheid van het college
        2. Blz. 489 Bevinding
    7. Blz. 490 Bijlagen
      1. Blz. 491 Overzicht op taakvelden
        1. Blz. 492 Overzicht per taakveld
      2. Blz. 493 Staat van investeringen
        1. Blz. 494 Investeringen
      3. Blz. 495 SISA-bijlage bij de jaarrekening
        1. Blz. 496 SISA bijlage
    8. Activiteiten
    9. Zoeken
    10. Publicatie bijlagen
    11. Contact
    12. PrivacyStatement
    13. Sitemap