-
Blz. 1
Jaarstukken 2024
-
Blz. 2
Jaarstukken 2024
-
Blz. 3
Programma’s
-
Blz. 4
Bestuur en Organisatie - Programma 1
-
Blz. 5
Bestuur en Organisatie
-
Blz. 6
Bestuur en Organisatie
-
Blz. 7
Thema Bestuur en organisatie
-
Blz. 8
Omschrijving Thema
-
Blz. 9
Dit willen we bereiken (speerpunt in 2024)
-
Blz. 10
Efficiënter werken
-
Blz. 11
Uitvoeren LEAN-trajecten
-
Blz. 12
Thema Financiën
-
Blz. 13
Omschrijving Thema
-
Blz. 14
Dit willen we bereiken (speerpunt in 2024)
-
Blz. 15
Meer inkomsten genereren
-
Blz. 16
Onderzoeken mogelijke extra inkomstenbronnen
-
Blz. 17
Thema Informatieveiligheid
-
Blz. 18
Omschrijving Thema
-
Blz. 19
Dit willen we bereiken (speerpunt in 2024)
-
Blz. 20
Het gebruik van één normenkader en daarmee het versterken van de informatieveiligheid binnen de gemeente.
-
Blz. 21
Uitvoering geven aan de verbeteracties komende uit het jaarlijkse actieplan.
-
Blz. 22
Thema Dienstverlening, communicatie en participatie
-
Blz. 23
Omschrijving Thema
-
Blz. 24
Dit willen we bereiken (speerpunt in 2024)
-
Blz. 25
Meer tevreden inwoners, ondernemers en organisaties over klantcontact en dienstverlening.
-
Blz. 26
Uitvoeren meting (periodiek) klanttevredenheidsonderzoek.
-
Blz. 27
Eenvoudiger melden van opmerkingen/klachten openbare ruimte.
-
Blz. 28
Implementatie webapplicatie en monitoren meldingen openbare ruimte.
-
Blz. 29
Uitbreiden dienstverlening burgerzakenproducten.
-
Blz. 30
Contracteren partij voor thuisbezorging van waardedocumenten.
-
Blz. 31
Ervaring opdoen met de herijkte participatieve werkwijze
-
Blz. 32
Stapsgewijs invoeren van de werkwijze met duidelijke startnotities en spelregels en hanteren van de Handreiking Omgevingsdialoog voor Initiatiefnemers in het kader van de Omgevingswet.
-
Blz. 33
Thema Regionale samenwerking
-
Blz. 34
Omschrijving Thema
-
Blz. 35
Wat heeft het gekost? (Bestuur en Organisatie)
-
Blz. 36
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 37
Toelichting op de belangrijkste verschillen t.o.v. begroting 2024
-
Blz. 38
Investeringen
-
Blz. 39
Uitgestelde prestaties
-
Blz. 40
Prestatie-indicatoren (Bestuur en Organisatie)
-
Blz. 41
BBV-Beleidsindicatoren (bestuur en organisatie)
-
Blz. 42
Overige indicatoren en kengetallen (bestuur en organisatie)
-
Blz. 43
Verbonden partijen (Bestuur en Organisatie)
-
Blz. 44
Verbonden partijen (bestuur en organisatie)
-
Blz. 45
Kaderstellende documenten (Bestuur en Organisatie)
-
Blz. 46
Kaderstellende documenten (bestuur en organisatie)
-
Blz. 47
Veiligheid Openbare Orde - Programma 2
-
Blz. 48
Openbare orde en veiligheid
-
Blz. 49
Omschrijving Progr. Openbare orde en veiligheid
-
Blz. 50
Thema veiligheid, leefomgeving en openbare ruimte
-
Blz. 51
Omschrijving
-
Blz. 52
Dit willen we bereiken (speerpunt in 2024)
-
Blz. 53
We introduceren het ‘Ouderweet project’ waarbij ouders worden geconfronteerd met het overlast gevende gedrag van hun kind
-
Blz. 54
Verkenning implementatie ‘Ouder weet project’ in de groepsaanpak.
-
Blz. 55
Samen met onze partners voorlichting geven aan inwoners over digitale criminaliteit (cybercriminaliteit).
-
Blz. 56
We stimuleren en jagen beschikbare interventies ter ondersteuning van inwoners aan. We leren van beproefde interventies uit andere regio’s.
-
Blz. 57
Prestatie-indicatoren (Openbare Orde en Veiligheid)
-
Blz. 58
BBV-beleidsindicatoren
-
Blz. 59
overige indicatoren en kengetallen
-
Blz. 60
Wat heeft het gekost? (Openbare Orde en Veiligheid)
-
Blz. 61
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 62
Toelichting op de belangrijkste verschillen t.o.v. begroting 2024
-
Blz. 63
Investeringen
-
Blz. 64
Uitgestelde prestaties
-
Blz. 65
Verbonden partijen (Openbare Orde en Veiligheid)
-
Blz. 66
Verbonden partijen (Openbare Orde en Veiligheid)
-
Blz. 67
Kaderstellende documenten (Openbare Orde en Veiligheid)
-
Blz. 68
Kaderstellende documenten (Openbare Orde en Veiligheid)
-
Blz. 69
Wonen en ruimte - Programma 3
-
Blz. 70
Wonen en Ruimte
-
Blz. 71
Omschrijving programma Wonen en ruimte
-
Blz. 72
Thema Wonen
-
Blz. 73
Omschrijving
-
Blz. 74
Dit willen we bereiken (speerpunt in 2024)
-
Blz. 75
Inzicht geven in processen voor ruimtelijke projecten
-
Blz. 76
Heldere, eenduidige processtappen voor ruimtelijke projecten definiëren en communiceren.
-
Blz. 77
Woningbouw mogelijk maken, faciliteren en realiseren: Paardenveld Noord
-
Blz. 78
Uitvoering geven aan in 2023 vastgestelde ontwikkelingsplan.
-
Blz. 79
Woningbouw mogelijk maken, faciliteren en realiseren: Lagebiezen
-
Blz. 80
start planologische procedure, concept grondexploitatie, start uitgifte.
-
Blz. 81
Woningbouw mogelijk maken, faciliteren en realiseren: Europakwartier
-
Blz. 82
Participatie doorlopen en planologische procedure starten.
-
Blz. 83
Woningbouw mogelijk maken, faciliteren en realiseren: Kromme IJsselpark
-
Blz. 84
Nader onderzoek en opstellen randvoorwaarden (Nota van uitgangspunten).
-
Blz. 85
Woningbouw mogelijk maken, faciliteren en realiseren: Parallelweg
-
Blz. 86
Meewerken aan planologische procedure.
-
Blz. 87
Initiatieven derden woningbouw faciliteren: overige locaties
-
Blz. 88
Inspelen op initiatieven en bevorderen woningbouw op basis van de mogelijkheden die de Nota grondbeleid biedt.
-
Blz. 89
Experimenteren met woonvormen
-
Blz. 90
Opstellen inventarisatie wat kansrijke initiatieven zijn, waaronder woningsplitsing en woningdelen.
-
Blz. 91
Actualiseren woonvisie
-
Blz. 92
Voorbereiden bijstellen van beleid op basis van nieuw onderzoek en recent vastgestelde (bovenlokale) beleidskaders.
-
Blz. 93
Prestatieafspraken Wonen en Zorg
-
Blz. 94
Maken van afspraken met de woningcorporatie en zorgpartijen over de beschikbaarheid en het realiseren van voldoende woonruimte.
-
Blz. 95
Actualiseren Huisvestingsverordening
-
Blz. 96
Doorvertaling wetswijzigingen en lokale beleidskeuzes ten aanzien van woonruimteverdeling.
-
Blz. 97
Thema Mobiliteit
-
Blz. 98
Omschrijving
-
Blz. 99
Dit willen we bereiken (speerpunt in 2024)
-
Blz. 100
Verbeteren verkeersveiligheid en bereikbaarheid binnenstad.
-
Blz. 101
Uitvoeringsagenda binnenstad waaronder verkeersveiligheid en bereikbaarheid uitvoeren.
-
Blz. 102
Snellere OV-verbindingen in en met de regio
-
Blz. 103
Meewerken aan opstellen Uitvoeringsagenda van de OV netwerkvisie voor de Lopikerwaard en HOV Zuidlob.
-
Blz. 104
Snellere fietsverbindingen in en met de regio
-
Blz. 105
Uitvoering snellere fietsverbinding via Nedereindse Plas.
-
Blz. 106
Verbeter de binnenstad 2.0
-
Blz. 107
Uitvoering geven aan projecten die voortvloeien uit Toekomstbeeld Binnenstad (verbeter de binnenstad 2.0).
-
Blz. 108
Thema Verkeersveiligheid
-
Blz. 109
Omschrijving
-
Blz. 110
Dit willen we bereiken (speerpunt in 2024)
-
Blz. 111
Aanpakken knelpunten verkeersveiligheidsanalyse
-
Blz. 112
Uitvoering geven aan de verkeersveiligheidsanalyse. Dit gaat om de Nederlandlaan, gedeelte Noord IJsseldijk tot aan komgrens en de Touwlaan.
-
Blz. 113
Thema Duurzaamheid
-
Blz. 114
Omschrijving
-
Blz. 115
Dit willen we bereiken (speerpunt in 2024)
-
Blz. 116
Reduceren CO2-uitstoot
-
Blz. 117
Maken uitvoeringsprogramma klimaatakkoord. Inzetten op minder autokilometers door bedrijvenaanpak GoedopWeg.
-
Blz. 118
Klimaatbestendig IJsselstein
-
Blz. 119
Uitvoering geven aan visie klimaatadaptatie.
-
Blz. 120
Stimuleren opwek energie door zonnepanelen op daken van bedrijven.
-
Blz. 121
Plan van aanpak opstellen en uitwerken.
-
Blz. 122
Strategie voor uitwerken transitievisie Warmte Uitwerken transitievisie Warmte
-
Blz. 123
Opstellen strategie, gericht op vertaling transitievisie Warmte op wijkniveau en generieke maatregelen.
-
Blz. 124
Soortenmanagementplan
-
Blz. 125
Opstellen soortenmanagementplan.
-
Blz. 126
Aanpak Energiebesparing
-
Blz. 127
Programma met maatregelen gericht op energiebesparing en energiearmoede.
-
Blz. 128
Thema Leefomgeving/Openbare ruimte
-
Blz. 129
Omschrijving
-
Blz. 130
Dit willen we bereiken (speerpunt in 2024)
-
Blz. 131
Versterken regie openbare ruimte.
-
Blz. 132
Opstellen en uitvoeren Integraal Beheerplan Openbare Ruimte (IBOR), waaronder het maai-, bomen- en snoeibeleid.
-
Blz. 133
Werken met de Omgevingswet
-
Blz. 134
Nieuwe werkwijzen onder Omgevingswet toepassen en verbeteren.
-
Blz. 135
Werken aan wijziging Omgevingsplan.
-
Blz. 136
Thema Economie, recreatie en toerisma
-
Blz. 137
Omschrijving
-
Blz. 138
Dit willen we bereiken (speerpunt in 2024)
-
Blz. 139
Economische visie
-
Blz. 140
Vaststellen economische visie, uitvoering visie middels uitvoeringsagenda.
-
Blz. 141
Prestatie-indicatoren (Wonen en ruimte)
-
Blz. 142
BBV Indicatoren deel 1
-
Blz. 143
BBV Indicatoren deel 2
-
Blz. 144
BBV Indicatoren deel 3
-
Blz. 145
BBV Indicatoren deel 4
-
Blz. 146
Overige indicatoren en kengetallen deel 1
-
Blz. 147
Overige indicatoren en kengetallen deel 2
-
Blz. 148
Overige indicatoren en kengetallen deel 3
-
Blz. 149
Wat heeft het gekost? (Ruimte en wonen)
-
Blz. 150
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 151
Toelichting op de belangrijkste verschillen t.a.v. de begroting 2024
-
Blz. 152
Investeringen
-
Blz. 153
Uitgestelde prestaties
-
Blz. 154
Verbonden partijen (Wonen en ruimte)
-
Blz. 155
Verbonden partijen (Wonen en ruimte)
-
Blz. 156
Kaderstellende documenten (Wonen en ruimte)
-
Blz. 157
Kaderstellenden documenten (Wonen en ruimte)
-
Blz. 158
Onderwijs, sport en cultuur - Programma 4
-
Blz. 159
Onderwijs, Sport en Cultuur
-
Blz. 160
Omschrijving Programma Onderwijs, Sport en Cultuur
-
Blz. 161
Thema Sport
-
Blz. 162
Omschrijving
-
Blz. 163
Thema Kunst en Cultuur
-
Blz. 164
Omschrijving
-
Blz. 165
Dit willen we bereiken (speerpunt in 2024)
-
Blz. 166
Bloeiend cultureel leven
-
Blz. 167
Samen met cultuurmakers en – instellingen gefaseerd invulling geven aan het uitvoeringsprogramma Kunst en Cultuur 2021-2025. Organiseren cultuurplatform.
-
Blz. 168
Continueren van het CultuurCafé, een netwerkplatform voor cultuurmakers en beleidsmakers.
-
Blz. 169
Continueren van de campagne CultiTijd om de zichtbaarheid van het cultureel aanbod te vergroten.
-
Blz. 170
Beheer/behoud cultuurhistorisch erfgoed
-
Blz. 171
Opstellen van beleid voor het IJsselsteinse erfgoed. Hiervoor wordt in 2024 een projectplan gemaakt waarbij gefaseerd wordt aangegeven wat wordt opgeleverd in 2024 en verder om het erfgoed van IJsselstein:
-
Blz. 172
In beeld te krijgen (Cultuurhistorische Waardenkaart);
-
Blz. 173
Uitgangspunten te formulieren wat we als IJsselstein zelf belangrijk vinden (Programma) en hoe we hier uitvoering aan kunnen geven (o.a. Erfgoedbeleid)
-
Blz. 174
Brede, laagdrempelige Bibliotheek
-
Blz. 175
Behouden van een laagdrempelig toegankelijke bibliotheek met een breed aanbod.
-
Blz. 176
Continueren van het informatiepunt digitale overheid (IDO).
-
Blz. 177
Voorbereiden op de gemeentelijke zorgplicht (2025) om een volwaardige bibliotheekfunctie te borgen.
-
Blz. 178
Thema Onderwijs
-
Blz. 179
Omschrijving
-
Blz. 180
Dit willen we bereiken (speerpunt in 2024)
-
Blz. 181
Onderwijsachterstandenbeleid
-
Blz. 182
Beleidsplan OAB opstellen. Dit samen met partners onderwijs, bibliotheek en kinderopvang voorbereiden.
-
Blz. 183
Aanbesteding/aanpassing verordening leerlingenvervoer en beleidsregels leerlingenvervoer
-
Blz. 184
Op basis van de aanbesteding leerlingenvervoer de verordening leerlingenvervoer en beleidsregels leerlingenvervoer aanpassen.
-
Blz. 185
Aanpassing verordening voorzieningen huisvesting onderwijs
-
Blz. 186
Aanpassing verordening voorzieningen huisvesting onderwijs. Dit samen met partners onderwijs.
-
Blz. 187
Prestatie-indicatoren (Onderwijs, Sport en Cultuur)
-
Blz. 188
BBV-beleidsindicatoren deel 1
-
Blz. 189
BBV-beleidsindicatoren deel 2
-
Blz. 190
Overige indicatoren en kengetallen
-
Blz. 191
Wat heeft het gekost? (Onderwijs, Sport en Cultuur)
-
Blz. 192
Wat mag het kosten?
-
Blz. 193
Toelichting op de belangrijkste verschillen t.o.v. begroting 2024
-
Blz. 194
Investeringen
-
Blz. 195
Uitgestelde prestaties
-
Blz. 196
Verbonden partijen (Onderwijs, Sport en Cultuur)
-
Blz. 197
Verbonden partijen (Onderwijs, sport en cultuur)
-
Blz. 198
Kaderstellende documenten (Onderwijs, Sport en Cultuur)
-
Blz. 199
Kaderstellende documenten (Onderwijs, sport en cultuur)
-
Blz. 200
Inkomen, jeugd en Wmo - Programma 5
-
Blz. 201
Inkomen, jeugd en Wmo
-
Blz. 202
Omschrijving Programma Inkomen, Jeugd en WMO
-
Blz. 203
Thema Sociaal domein
-
Blz. 204
Omschrijving
-
Blz. 205
Dit willen we bereiken (speerpunt in 2024)
-
Blz. 206
Meer inzet op preventie en ondersteuning via algemene voorliggende voorzieningen
-
Blz. 207
Uitvoeren van het lokaal preventieakkoord.
-
Blz. 208
Versterken eigen kracht, door regie zoveel mogelijk bij inwoners te laten.
-
Blz. 209
Versterken opvoedkundig klimaat vanuit gedachtegoed van de pedagogische civil society door versterken en vergroten samenwerking lokale partijen, bieden van hulp en ondersteuning aan inwoners door goede informatievoorziening en/of preventie.
-
Blz. 210
Vroegtijdige signalering van (lichte) problematiek en dit bespreekbaar maken. Gemeente, aanbieders en lokale partners gebruiken de meldcode en verwijsindex.
-
Blz. 211
Bestrijding van armoede- en schuldenproblematiek.
-
Blz. 212
Start uitvoeren armoedebeleidsplan 2024.
-
Blz. 213
Consequenties herziening armoedebeleid monitoren en zo nodig bijstellen.
-
Blz. 214
Kostenbeheersing en verantwoord begroten van jeugdzorg en Wmo uitvoering.
-
Blz. 215
Zicht en inzicht op inzet middelen jeugd en Wmo. Verantwoord en realistisch begroten van de kosten op basis van verbeterd inzicht.
-
Blz. 216
Met elke ijsselsteiner die een bijstandsuitkering heeft wordt een persoonlijk plan opgesteld gericht op werk
-
Blz. 217
Doorontwikkeling integrale aanpak lokaal werkteam samen met sociaal team.
-
Blz. 218
Uitvoering geven aan breed offensief gericht op mensen met een arbeidsbeperking naar arbeid.
-
Blz. 219
Intensiveren samenwerking onderwijs en bedrijfsleven.
-
Blz. 220
Thema Integratie
-
Blz. 221
Omschrijving
-
Blz. 222
Dit willen we bereiken (speerpunt in 2024)
-
Blz. 223
Statushouders integreren snel en goed.
-
Blz. 224
Begeleiden van statushouders naar werk(plekken), scholing of participatie. We maken afspraken met partners en aanbieders voor ondersteuning en begeleiding hierbij.
-
Blz. 225
Verdubbeling taakstelling heeft vooral consequenties vooruitvoering.
-
Blz. 226
Opvang asielzoekers/ontheemden gevolgen oorlog Oekraïne.
-
Blz. 227
Uitvoering geven aan de taak opvang asielzoekers/ontheemden.
-
Blz. 228
Actief ontwikkelingen van Spreidingswet volgen en waar nodig anticiperen op de uitwerking.
-
Blz. 229
Thema Wonen, zorg en welzijn
-
Blz. 230
Omschrijving
-
Blz. 231
Dit willen we bereiken (speerpunt in 2024)
-
Blz. 232
Zorgen dat mantelzorgers in staat zijn hun waardevolle en onmisbare werk te kunnen blijven doen.
-
Blz. 233
Via het sociaal team en eerste- en tweedelijnsvoorzieningen de mogelijkheden van mantelzorg ondersteuning actief onder de aandacht brengen, met speciale aandacht voor respijtzorg en jonge mantelzorgers.
-
Blz. 234
Passend woningaanbod en zorg voor mensen met een kwetsbaarheid.
-
Blz. 235
Volgen Uitvoeringsagenda Woonzorgvisie en samenwerkingsafspraken met woningcorporatie, zorgpartijen en andere partners, domein overstijgend en in afstemming met de regio.
-
Blz. 236
Invulling geven aan de decentralisatie van Beschermd Wonen en Maatschappelijke Opvang.
-
Blz. 237
Uitvoering van het Regioplan Beschermd Wonen 2023-2024, het Uitvoeringsplan en het lokaal Uitvoeringsplan.
-
Blz. 238
Verbreden wijkbewust werken.
-
Blz. 239
Opstellen beleidsplan Wijkbewust werken
-
Blz. 240
Opstellen uitvoeringsplan op basis van geformuleerde indicatoren.
-
Blz. 241
Integraal Zorgakkoord (IZA) en Gezond en actief leven Akkoord (GALA).
-
Blz. 242
Uitwerking plan van aanpak Integraal Zorg Akkoord.
-
Blz. 243
Prestatie-indicatoren (Inkomen, jeugd en Wmo)
-
Blz. 244
BBV- Beleidsindicatoren deel 1
-
Blz. 245
BBV- Beleidsindicatoren deel 2
-
Blz. 246
BBV- Beleidsindicatoren deel 3
-
Blz. 247
BBV- Beleidsindicatoren deel 4
-
Blz. 248
Wat heeft het gekost? (Inkomen, jeugd en Wmo)
-
Blz. 249
Wat mag het kosten?
-
Blz. 250
Toelichting op de belangrijkste verschillen t.o.v. begroting 2024
-
Blz. 251
Investeringen
-
Blz. 252
Uitgestelde prestaties
-
Blz. 253
Verbonden partijen (Inkomen, jeugd en Wmo)
-
Blz. 254
Verbonden partijen (Inkomen, jeugd en WMO)
-
Blz. 255
Kaderstellende documenten (Inkomen, jeugd en Wmo)
-
Blz. 256
Kaderstellende documenten (inkomen, jeugd en WMO)
-
Blz. 257
Overhead - Programma 6
-
Blz. 258
Overhead
-
Blz. 259
BBV-beleidsindicatoren
-
Blz. 260
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 261
Toelichting op de belangrijkste verschillen t.a.v. de begroting 2024
-
Blz. 262
Investeringen
-
Blz. 263
Uitgestelde prestaties
-
Blz. 264
Algemene dekkingsmiddelen - Programma 7
-
Blz. 265
Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 266
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 267
Toelichting op de belangrijkste verschillen t.a.v. de begroting 2024
-
Blz. 268
Investeringen
-
Blz. 269
Uitgestelde prestaties
-
Blz. 270
Onvoorzien - Programma 8
-
Blz. 271
Omschrijving programma
-
Blz. 272
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 273
VPB - Programma 9
-
Blz. 274
Omschrijving Programma
-
Blz. 275
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 276
Projecten
-
Blz. 277
Overzicht projecten
-
Blz. 278
Omschrijving
-
Blz. 279
Totaaloverzicht Projecten 2024
-
Blz. 280
Informatie per project
-
Blz. 281
Abbink Spainkgebouw
-
Blz. 282
Binnenstedelijke locaties
-
Blz. 283
Clinckhoeff
-
Blz. 284
Ewoud Initiatiefase
-
Blz. 285
Flexwonen Noord IJsseldijk
-
Blz. 286
Gebiedsontwikkeling Kromme IJssel
-
Blz. 287
Herontwikkeling ROBA terrein
-
Blz. 288
Hitteschild 2-4
-
Blz. 289
Hotel Meerndijk
-
Blz. 290
Groenverbeterplan Randdijk
-
Blz. 291
Kroon Ontwerpface
-
Blz. 292
Lage biezen
-
Blz. 293
Nederlandlaan
-
Blz. 294
Onderzoek buitenstedelijke locaties en infrastructuur
-
Blz. 295
Ontwikkelopgaaf projecten
-
Blz. 296
Paardenveld Noord
-
Blz. 297
Podium
-
Blz. 298
Ruimtevaartbaan
-
Blz. 299
Woningbouw Randdijk
-
Blz. 300
Zendmastlocatie
-
Blz. 301
Europakwartier
-
Blz. 302
Fietsstraat 2e Fase
-
Blz. 303
Kerspellaan
-
Blz. 304
Aleida van Culemborgstraat
-
Blz. 305
Voorwoord
-
Blz. 306
Voorwoord/Inleiding
-
Blz. 307
Inleiding
-
Blz. 308
Financiële samenvatting, leeswijzer en kerngegevens
-
Blz. 309
Financiële samenvatting
-
Blz. 310
Financiële samenvatting
-
Blz. 311
Financieel beeld
-
Blz. 312
Financieel beeld
-
Blz. 313
Resultaatbestemming
-
Blz. 314
Resultaatbestemming tabel
-
Blz. 315
Verwijzing
-
Blz. 316
Gebeurtenissen na balansdatum
-
Blz. 317
Ontwikkeling Algemene reserve
-
Blz. 318
Ontwikkeling weerstandsvermogen
-
Blz. 319
Tekst weerstandsvermogen
-
Blz. 320
Leeswijzer
-
Blz. 321
Algemeen
-
Blz. 322
Kerngegevens
-
Blz. 323
Kerngegevens
-
Blz. 324
Paragrafen
-
Blz. 325
Lokale heffingen
-
Blz. 326
Lokale heffingen
-
Blz. 327
Ontwikkeling lokale lastendruk
-
Blz. 328
Belastingen
-
Blz. 329
Heffingen en rechten
-
Blz. 330
Leges
-
Blz. 331
Kwijtscheldingsbeleid
-
Blz. 332
Onbenutte belastingcapaciteit OZB
-
Blz. 333
Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 334
Inleiding weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 335
In één oogopslag
-
Blz. 336
Weerstandsvermogen
-
Blz. 337
Risico's
-
Blz. 338
Kengetallen
-
Blz. 339
Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 340
Algemeen Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 341
Integrale visie openbare ruimte
-
Blz. 342
Openbaar groen
-
Blz. 343
Speelvoorzieningen
-
Blz. 344
Sportvelden
-
Blz. 345
Openbare verlichting
-
Blz. 346
Wegen
-
Blz. 347
Wortelopdruk
-
Blz. 348
Verkeersinstallaties
-
Blz. 349
Water
-
Blz. 350
Water/baggerwerkzaamheden
-
Blz. 351
Beschoeiingen
-
Blz. 352
Civieltechnische kunstwerken
-
Blz. 353
Riolering
-
Blz. 354
Vastgoed
-
Blz. 355
Duurzaamheid
-
Blz. 356
Civieltechnische projecten
-
Blz. 357
Financiering
-
Blz. 358
Inleiding Financiering
-
Blz. 359
Financieringspositie en -resultaat
-
Blz. 360
Taakveld Treasury
-
Blz. 361
Wet FIDO en financiering
-
Blz. 362
Leningen
-
Blz. 363
Kredietrisicobeheer
-
Blz. 364
Leningen met een gemeentegarantie
-
Blz. 365
Bedrijfsvoering
-
Blz. 366
Visie op bedrijfsvoering
-
Blz. 367
Inrichting ambtelijke organisatie
-
Blz. 368
HR Beleidstukken en topics
-
Blz. 369
Visie op control
-
Blz. 370
Periodiek onderzoek doelmatigheid en doeltreffendheid
-
Blz. 371
Accountantscontrole en rechtmatigheid
-
Blz. 372
Informatieveiligheid
-
Blz. 373
Informatiemanagement
-
Blz. 374
Digitalisering begrotingscyclus
-
Blz. 375
Juridische Zaken
-
Blz. 376
Communicatie
-
Blz. 377
Toelichting mutaties personeelslasten
-
Blz. 378
Verbonden partijen
-
Blz. 379
Algemeen
-
Blz. 380
Inleiding verbonden partijen
-
Blz. 381
Sturing en regie
-
Blz. 382
Typenindeling en totaaloverzicht verbonden partijen
-
Blz. 383
Gemeenschappelijke regelingen
-
Blz. 384
Afvalverwijdering Utrecht (AVU)
-
Blz. 385
Belastingsamenwerking Rivierenlanden (BSR)
-
Blz. 386
GGD Regio Utrecht (GGDrU)
-
Blz. 387
Recreatieschap Stichtse Groenlanden (RSG)
-
Blz. 388
Regionaal Historisch Centrum Rijnstreek en Lopikerwaard (RHC)
-
Blz. 389
Reinigingsbedrijf Midden Nederland (RMN)
-
Blz. 390
Omgevingsdienst regio Utrecht (ODRU)
-
Blz. 391
VeiligheidsRegio Utrecht (VRU)
-
Blz. 392
Werk en Inkomen Lekstroom (WIL)
-
Blz. 393
Stichtingen en verenigingen
-
Blz. 394
Stichting Inkoopbureau Midden Nederland (IBMN)
-
Blz. 395
Stichting Robijn
-
Blz. 396
Stichting WerkwIJSS (Beschut werk Lekstroom)
-
Blz. 397
Stichting WerkwIJSS Schoon
-
Blz. 398
Coöperaties en vennootschappen
-
Blz. 399
BNG Bank NV (BNG)
-
Blz. 400
Vitens NV
-
Blz. 401
Openbaarheidsparagraaf
-
Blz. 402
Inleiding openbaarheidsparagraaf
-
Blz. 403
Actief openbaar maken
-
Blz. 404
Grondbeleid
-
Blz. 405
Grondbeleid
-
Blz. 406
Grondexploitaties
-
Blz. 407
Subsidieverlening
-
Blz. 408
Algemeen Subsidieverlening
-
Blz. 409
Financiële tabel
-
Blz. 410
toelichting
-
Blz. 411
Jaarrekening
-
Blz. 412
Balans per 31 december
-
Blz. 413
Balans
-
Blz. 414
Gewaarborgde geldleningen en garantstellingen
-
Blz. 415
Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
-
Blz. 416
Inleiding
-
Blz. 417
Algemene grondslagen
-
Blz. 418
Algemene grondslagen voor de Rechtmatigheidsverantwoording
-
Blz. 419
Borg- en garantstellingen
-
Blz. 420
Vaste activa
-
Blz. 421
Immateriële vaste activa
-
Blz. 422
Materiële vaste activa met economisch nut
-
Blz. 423
Investeringen met een economisch nut, waarvoor ter bestrijding van de kosten een heffing kan worden geheven
-
Blz. 424
Overige investeringen met economisch nut
-
Blz. 425
Investeringen in de openbare ruimte met uitsluitend maatschappelijk nut
-
Blz. 426
Financiële vaste activa
-
Blz. 427
Vlottende activa
-
Blz. 428
Voorraden
-
Blz. 429
Vorderingen en overlopende activa
-
Blz. 430
Liquide middelen en overlopende posten
-
Blz. 431
Voorzieningen
-
Blz. 432
Vaste schulden
-
Blz. 433
Vlottende passiva
-
Blz. 434
De gehanteerde afschrijvingstermijnen zijn:
-
Blz. 435
Toelichting activa
-
Blz. 436
Vaste activa
-
Blz. 437
Immateriële vaste activa
-
Blz. 438
Materiële vaste activa
-
Blz. 439
Investeringen met economisch nut
-
Blz. 440
Belangrijkste investeringen
-
Blz. 441
Maatschappelijk Nut
-
Blz. 442
Belangrijkste investeringen maatschappelijk nut
-
Blz. 443
Financiële vaste activa
-
Blz. 444
Leningen aan woningbouwcorporaties
-
Blz. 445
Overige langlopende leningen
-
Blz. 446
Uitzettingen korter dan één jaar APPA
-
Blz. 447
Vlottende activa
-
Blz. 448
Bouwgronden in exploitatie
-
Blz. 449
Uitzettingen korter dan één jaar
-
Blz. 450
Vorderingen op openbare lichamen
-
Blz. 451
Oninbaarheid debiteuren
-
Blz. 452
Liquide middelen
-
Blz. 453
Drempelbedrag banksaldi
-
Blz. 454
Overlopende Activa
-
Blz. 455
Overlopende activa >€50K
-
Blz. 456
Van openbare lichamen ontvangen voorschot bedragen met uitkeringen van een specifiek bestedingsdoel
-
Blz. 457
Toelichting passiva
-
Blz. 458
Vaste Passiva
-
Blz. 459
Eigen vermogen
-
Blz. 460
Reserves
-
Blz. 461
Reserves
-
Blz. 462
Toelichting reserves
-
Blz. 463
Voorzieningen
-
Blz. 464
Voorzieningen details
-
Blz. 465
Voorzieningen toelichting
-
Blz. 466
Vaste schulden met een rente-typische looptijd langer dan één jaar
-
Blz. 467
Vlottende passiva
-
Blz. 468
Netto vlottende schulden met een rentetypische looptijd < 1 jaar
-
Blz. 469
Overlopende passiva
-
Blz. 470
Verloopoverzicht van overheidslichamen ontvangen voorschotbedragen met uitkeringen voor een specifiek bestedingsdoel
-
Blz. 471
Belangrijkste overige overlopende passiva (> 50.000)
-
Blz. 472
Waarborgen en garanties
-
Blz. 473
Niet uit balans blijkende langlopende financiële verplichtingen
-
Blz. 474
Overzicht van baten en lasten
-
Blz. 475
Overzicht van baten en lasten
-
Blz. 476
Overhead
-
Blz. 477
Overzicht van baten en Lasten Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 478
Overzicht VPB en Overige
-
Blz. 479
Overzicht Mutatie Reserve en Voorzieningen
-
Blz. 480
Totaal
-
Blz. 481
Incidentele baten en lasten
-
Blz. 482
Incidentele baten en lasten - Overzicht
-
Blz. 483
Structurele mutaties reserves
-
Blz. 484
Overzicht van structurele mutaties reserves
-
Blz. 485
Wet normering topinkomens
-
Blz. 486
Wet normering topinkomens - samenvatting
-
Blz. 487
Rechtmatigheidsverantwoording
-
Blz. 488
Verantwoordelijkheid van het college
-
Blz. 489
Bevinding
-
Blz. 490
Bijlagen
-
Blz. 491
Overzicht op taakvelden
-
Blz. 492
Overzicht per taakveld
-
Blz. 493
Staat van investeringen
-
Blz. 494
Investeringen
-
Blz. 495
SISA-bijlage bij de jaarrekening
-
Blz. 496
SISA bijlage
-
Activiteiten
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap