-
Blz. 1
Jaarstukken 2023
-
Blz. 2
Jaarstukken 2023
-
Blz. 3
Programma’s
-
Blz. 4
Bestuur en Organisatie - Programma 1
-
Blz. 5
Bestuur en organisatie
-
Blz. 6
Omschrijving progr.Bestuur en Organisatie
-
Blz. 7
Thema Bestuur en organisatie
-
Blz. 8
Omschrijving Thema Bestuur en organisatie
-
Blz. 9
Dit willen we bereiken (speerpunt in 2023)
-
Blz. 10
Efficiënter werken
-
Blz. 11
Opstarten pilot LEAN-trajecten
-
Blz. 12
Het gebruik van één normenkader en daarmee het versterken van de informatieveiligheid binnen de gemeente.
-
Blz. 13
Uitvoering geven aan 22 verbeteracties.
-
Blz. 14
Toegankelijke en transparante overheid
-
Blz. 15
Uitwerken plan van aanpak en uitvoeringsprogramma WOO.
-
Blz. 16
Thema Financiën
-
Blz. 17
Omschrijving Thema Financien
-
Blz. 18
Dit willen we bereiken (speerpunt in 2023)
-
Blz. 19
Vergroten kostendekkendheid leges/heffingen.
-
Blz. 20
Onderzoeken benodigde aanpassingen en tarieven leges/heffingen om tot zoveel mogelijk kostendekkend tarief te komen.
-
Blz. 21
Meer inkomsten genereren
-
Blz. 22
Onderzoeken mogelijke extra inkomstenbronnen
-
Blz. 23
Thema Informatieveiligheid
-
Blz. 24
Omschrijving Thema Veiligheid Bestuur en Organisatie
-
Blz. 25
Thema Dienstverlening, communicatie en participatie
-
Blz. 26
Omschrijving Dienstverlening, Communicatie en participatie
-
Blz. 27
Dit willen we bereiken (speerpunt in 2023)
-
Blz. 28
Meer tevreden inwoners, ondernemers en organisaties over klantcontact en dienstverlening.
-
Blz. 29
Uitvoeren meting (periodiek ) klanttevredenheidsonderzoek.
-
Blz. 30
Eenvoudiger melden van opmerkingen/klachten openbare ruimte.
-
Blz. 31
Onderzoeken portalen meldingen openbare ruimte.
-
Blz. 32
Uitbreiden dienstverlening burgerzakenproducten.
-
Blz. 33
Contracteren partij voor thuisbezorging van waardedocumenten.
-
Blz. 34
Ervaring opdoen met de herijkte participatieve werkwijze
-
Blz. 35
Stapsgewijs invoeren van de werkwijze met duidelijke startnotities en spelregels en hanteren van de Handreiking Omgevingsdialoog voor Initiatiefnemers in het kader van de Omgevingswet.
-
Blz. 36
Thema Regionale samenwerking
-
Blz. 37
Omschrijving
-
Blz. 38
Wat heeft het gekost? (Bestuur en Organisatie)
-
Blz. 39
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 40
Toelichting op de belangrijkste verschillen t.o.v. begroting 2023
-
Blz. 41
Investeringen
-
Blz. 42
Uitgestelde prestaties
-
Blz. 43
Prestatie-indicatoren (Bestuur en Organisatie)
-
Blz. 44
BBV-Beleidsindicatoren (bestuur en organisatie)
-
Blz. 45
Overige indicatoren en kengetallen (bestuur en organisatie)
-
Blz. 46
Verbonden partijen (Bestuur en Organisatie)
-
Blz. 47
Verbonden partijen (bestuur en organisatie)
-
Blz. 48
Kaderstellende documenten (Bestuur en Organisatie)
-
Blz. 49
Kaderstellende documenten (bestuur en organisatie)
-
Blz. 50
Veiligheid Openbare Orde - Programma 2
-
Blz. 51
Openbare orde en veiligheid
-
Blz. 52
Omschrijving Progr. Openbare orde en veiligheid
-
Blz. 53
Thema Veiligheid/Leefomgeving&Openbare ruimte/Welzijn en sport
-
Blz. 54
Omschrijving thema veiligheid/leefomgeving&openbare ruimte/welzijn en sport
-
Blz. 55
Dit willen we bereiken (speerpunt in 2023)
-
Blz. 56
Effectieve inzet van boa’s, zodat er strakker wordt gehandhaafd door te investeren op professionalisering.
-
Blz. 57
Intensiveren doorontwikkeling kennis en kunde van de boa’s door opleiding, training en persoonlijke beschermingsmiddelen. Besluit mogelijke uitbreiding (RTGB) bevoegdheden boa’s.
-
Blz. 58
Voldoende plekken voor jongeren om elkaar te ontmoeten zonder overlast te veroorzaken.
-
Blz. 59
Inventariseren van de behoefte aan ontmoetingsplekken. Samen met jongeren, boa’s en wijkagenten ontmoetingsplaatsen (JOP) creëren
-
Blz. 60
Prestatie-indicatoren (Openbare Orde en Veiligheid)
-
Blz. 61
BBV-beleidsindicatoren
-
Blz. 62
overige indicatoren en kengetallen
-
Blz. 63
Wat heeft het gekost? (Openbare Orde en Veiligheid)
-
Blz. 64
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 65
Toelichting op de belangrijkste verschillen t.o.v. begroting 2023
-
Blz. 66
Investeringen
-
Blz. 67
Uitgestelde prestaties
-
Blz. 68
Verbonden partijen (Openbare Orde en Veiligheid)
-
Blz. 69
Verbonden partijen (Openbare Orde en Veiligheid)
-
Blz. 70
Kaderstellende documenten (Openbare Orde en Veiligheid)
-
Blz. 71
Kaderstellende documenten (Openbare Orde en Veiligheid)
-
Blz. 72
Wonen en ruimte - Programma 3
-
Blz. 73
Wonen en Ruimte
-
Blz. 74
Omschrijving programma Wonen en ruimte
-
Blz. 75
Thema Wonen
-
Blz. 76
Omschrijving Thema wonen
-
Blz. 77
Dit willen we bereiken (speerpunt in 2023)
-
Blz. 78
Experimenteren met woonvormen
-
Blz. 79
Inventariseren wat kansrijke initiatieven zijn.
-
Blz. 80
Initiatieven derden woningbouw faciliteren: overige locaties
-
Blz. 81
Inspelen op initiatieven en bevorderen woningbouw op basis van de mogelijkheden die de Nota grondbeleid biedt.
-
Blz. 82
Inzicht geven in processen voor ruimtelijke projecten
-
Blz. 83
Heldere, eenduidige processtappen voor ruimtelijke projecten definiëren en communiceren
-
Blz. 84
Thema Mobiliteit
-
Blz. 85
Omschrijving Thema mobiliteit
-
Blz. 86
Dit willen we bereiken (speerpunt in 2023)
-
Blz. 87
Snellere OV-verbindingen in en met de regio
-
Blz. 88
Samenwerken met provincie en regio aan OV netwerkvisie en provinciaal uitwerkingsprogramma.
-
Blz. 89
Thema Verkeersveiligheid
-
Blz. 90
Omschrijving Thema Verkeersveiligheid
-
Blz. 91
Dit willen we bereiken (speerpunt in 2023)
-
Blz. 92
Aanpakken knelpunten verkeersveiligheidsanalyse
-
Blz. 93
3 locaties uit de verkeersveiligheidsanalyse oplossen
-
Blz. 94
Verbeteren verkeersveiligheid en bereikbaarheid binnenstad.
-
Blz. 95
Maken uitvoeringsplan Verkeerscirculatieplan. Bijvoorbeeld onderzoeken autovrij maken Vingerhoekhof, inrichting Overtoom, fietsvrij voetgangersgebied en (beveiligd) fietsparkeren.
-
Blz. 96
Thema Duurzaamheid
-
Blz. 97
Omschrijving Thema Duurzaamheid
-
Blz. 98
Dit willen we bereiken (speerpunt in 2023)
-
Blz. 99
Klimaatbestendig IJsselstein
-
Blz. 100
Voeren van interne en externe risicodialogen. Opstellen van ambities en speerpunten om te komen tot een klimaatbestendig IJsselstein in 2050.
-
Blz. 101
Reduceren CO2-uitstoot
-
Blz. 102
Maken uitvoeringsprogramma klimaatakkoord.
-
Blz. 103
Stimuleren natuur- en milieueducatie
-
Blz. 104
In 2023 blijven we de diensten van NME afnemen en bereiden wij ons voor op de nieuwe situatie na 2023.
-
Blz. 105
Thema Leefomgeving/Openbare ruimte
-
Blz. 106
Omschrijving Thema Leefomgeving/Openbare ruimte
-
Blz. 107
Dit willen we bereiken (speerpunt in 2023)
-
Blz. 108
Plaatsen voldoende afvalbakken in openbare ruimte en adequaat legen
-
Blz. 109
Sturen op het onderhoudsniveau. Intensiveren van het volgen van de werkafspraken met de contractpartners.
-
Blz. 110
Verbeter de binnenstad 2.0
-
Blz. 111
Traject voor visievorming integraal opstarten.
-
Blz. 112
Versterken regie openbare ruimte.
-
Blz. 113
Uitvoering geven aan het bestuurlijk besluit begin 2023. Opstellen Integraal Beheerplan Openbare Ruimte (IBOR), waaronder het maai-, bomen- en snoeibeleid.
-
Blz. 114
Thema Economie, recreatie en toerisme
-
Blz. 115
Omschrijving Thema Economie, recreatie en toerisma
-
Blz. 116
Dit willen we bereiken (speerpunt in 2023)
-
Blz. 117
Economische visie
-
Blz. 118
De economische visie evalueren en actualiseren.
-
Blz. 119
Werken met de Omgevingswet
-
Blz. 120
Nieuwe werkwijzen onder Omgevingswet toepassen en verbeteren Werken aan wijziging Omgevingsplan
-
Blz. 121
Prestatie-indicatoren (Wonen en ruimte)
-
Blz. 122
BBV-beleidsindicatoren
-
Blz. 123
Overige indicatoren en kengetallen
-
Blz. 124
Wat heeft het gekost? (Ruimte en wonen)
-
Blz. 125
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 126
Toelichting op de belangrijkste verschillen t.a.v. de begroting 2023
-
Blz. 127
Investeringen
-
Blz. 128
Uitgestelde prestaties
-
Blz. 129
Verbonden partijen (Wonen en ruimte)
-
Blz. 130
Verbonden partijen (Wonen en ruimte)
-
Blz. 131
Kaderstellende documenten (Wonen en ruimte)
-
Blz. 132
Kaderstellenden documenten (Wonen en ruimte)
-
Blz. 133
Onderwijs, sport en cultuur - Programma 4
-
Blz. 134
Onderwijs, Sport en Cultuur
-
Blz. 135
Omschrijving Programma Onderwijs, Sport en Cultuur
-
Blz. 136
Thema Welzijn en sport
-
Blz. 137
Omschrijving Thema Welzijn en sport
-
Blz. 138
Dit willen we bereiken (speerpunt in 2023)
-
Blz. 139
Beter benutten gemeentelijke binnensportaccommodaties voor meerdere doeleinden.
-
Blz. 140
Onderzoek naar het gebruik en de verhuur van gemeentelijke sportaccommodaties
-
Blz. 141
Thema Cultuur en onderwijs
-
Blz. 142
Omschrijving Thema Cultuur en onderwijs
-
Blz. 143
Dit willen we bereiken (speerpunt in 2023)
-
Blz. 144
Beheer/behoud cultuurhistorisch erfgoed
-
Blz. 145
Opstellen beleid cultuurhistorisch erfgoed.
-
Blz. 146
Bloeiend cultureel leven
-
Blz. 147
Samen met cultuurmakers en – instellingen gefaseerd invulling geven aan het uitvoeringsprogramma Kunst en Cultuur 2021-2025. Organiseren cultuurplatform.
-
Blz. 148
Prestatie-indicatoren (Onderwijs, Sport en Cultuur)
-
Blz. 149
BBV-beleidsindicatoren
-
Blz. 150
Overige indicatoren en kengetallen
-
Blz. 151
Wat heeft het gekost? (Onderwijs, Sport en Cultuur)
-
Blz. 152
Wat mag het kosten?
-
Blz. 153
Toelichting belangrijkste afwijkingen
-
Blz. 154
Investeringen
-
Blz. 155
Uitgestelde prestaties
-
Blz. 156
Verbonden partijen (Onderwijs, Sport en Cultuur)
-
Blz. 157
Verbonden partijen (Onderwijs, sport en cultuur)
-
Blz. 158
Kaderstellende documenten (Onderwijs, Sport en Cultuur)
-
Blz. 159
Kaderstellende documenten (Onderwijs, sport en cultuur)
-
Blz. 160
Inkomen, jeugd en Wmo - Programma 5
-
Blz. 161
Inkomen, jeugd en Wmo
-
Blz. 162
Omschrijving Programma Inkomen, Jeugd en WMO
-
Blz. 163
Thema Sociaal domein
-
Blz. 164
Omschrijving Thema Sociaal domein
-
Blz. 165
Dit willen we bereiken (speerpunt in 2023)
-
Blz. 166
Bestrijding van armoede- en schuldenproblematiek
-
Blz. 167
Opstellen van een integraal armoedebeleidsplan.
-
Blz. 168
Inkomensondersteunende maatregelen in het kader van de energie- en koopkrachtcrisis
-
Blz. 169
Invulling geven aan de decentralisatie van Beschermd Wonen en Maatschappelijke Opvang.
-
Blz. 170
Uitvoering van het nog vast te stellen Regioplan Beschermd Wonen 2023-2024 en opstelling uitvoeringsplan.
-
Blz. 171
Kostenbeheersing en verantwoord begroten van jeugdzorg en Wmo uitvoering.
-
Blz. 172
Zicht en inzicht op inzet middelen jeugd en Wmo . Verantwoord en realistisch begroten van de kosten op basis van verbeterd inzicht.
-
Blz. 173
Meer inzet op preventie en ondersteuning via algemene voorliggende voorzieningen.
-
Blz. 174
Een sterkte en zwakte analyse maken van het huidige aanbod van algemene voorzieningen.
-
Blz. 175
Onderzoeken van en experimenteren met nieuw aanbod, o.a. bij dagbesteding.
-
Blz. 176
Organiseren van netwerkbijeenkomsten en trainingen voor meer zicht op en kennis van de algemene voorzieningen.
-
Blz. 177
Uitvoeren van het lokaal preventieakkoord
-
Blz. 178
Versterken eigen kracht, door regie zoveel mogelijk bij inwoners te laten.
-
Blz. 179
Versterken opvoedkundig klimaat vanuit gedachtegoed van de pedagogische civil society
-
Blz. 180
Vroegtijdige signalering van (lichte) problematiek en dit bespreekbaar maken. Gemeente, aanbieders en lokale partners gebruiken de meldcode en verwijsindex
-
Blz. 181
Passend woningaanbod en zorg voor mensen met een kwetsbaarheid.
-
Blz. 182
Opstellen van een woonzorgvisie. Samen met woningcorporaties, zorgpartijen en andere partners. Domeinoverstijgend en in afstemming met de regio.
-
Blz. 183
Zorgen dat mantelzorgers in staat zijn hun waardevolle en onmisbare werk te kunnen blijven doen.
-
Blz. 184
Via het Sociaal Team en eerste- en tweede lijnsvoorzieningen de mogelijkheden van mantelzorg ondersteuning actief onder de aandacht brengen, met speciale aandacht voor respijtzorg en jonge mantelzorgers.
-
Blz. 185
Thema Integratie
-
Blz. 186
Omschrijving Thema Intergratie
-
Blz. 187
Dit willen we bereiken (speerpunt in 2023)
-
Blz. 188
Statushouders integreren snel en goed.
-
Blz. 189
Begeleiden van statushouders naar werk(plekken), scholing of participatie. We maken afspraken met partners en aanbieders voor ondersteuning en begeleiding hierbij.
-
Blz. 190
Prestatie-indicatoren (Inkomen, jeugd en Wmo)
-
Blz. 191
BBV- Beleidsindicatoren
-
Blz. 192
Wat heeft het gekost? (Inkomen, jeugd en Wmo)
-
Blz. 193
Wat mag het kosten?
-
Blz. 194
Toelichting belangrijkste afwijkingen
-
Blz. 195
Investeringen
-
Blz. 196
Uitgestelde prestaties
-
Blz. 197
Verbonden partijen (Inkomen, jeugd en Wmo)
-
Blz. 198
Verbonden partijen (Inkomen, jeugd en WMO)
-
Blz. 199
Kaderstellende documenten (Inkomen, jeugd en Wmo)
-
Blz. 200
Kaderstellende documenten (inkomen, jeugd en WMO)
-
Blz. 201
Overhead - Programma 6
-
Blz. 202
Omschrijving programma
-
Blz. 203
BBV-beleidsindicatoren
-
Blz. 204
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 205
Belangrijkste financiele afwijkingen
-
Blz. 206
Investeringen
-
Blz. 207
Uitgestelde prestaties
-
Blz. 208
Algemene dekkingsmiddelen - Programma 7
-
Blz. 209
Omschrijving programma
-
Blz. 210
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 211
Toelichting belangrijkste afwijkingen
-
Blz. 212
Investeringen
-
Blz. 213
Uitgestelde prestaties
-
Blz. 214
Onvoorzien - Programma 8
-
Blz. 215
Omschrijving programma
-
Blz. 216
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 217
VPB - Programma 9
-
Blz. 218
Omschrijving Programma
-
Blz. 219
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 220
Projecten
-
Blz. 221
Overzicht projecten
-
Blz. 222
Omschrijving
-
Blz. 223
Totaaloverzicht Projecten 2023
-
Blz. 224
Informatie per project
-
Blz. 225
Abbink Spainkgebouw
-
Blz. 226
Aleida van Culemborgstraat
-
Blz. 227
Binnenstedelijke locaties
-
Blz. 228
Clinckhoeff
-
Blz. 229
Ewoud Initiatiefase
-
Blz. 230
Flexwonen Noord IJsseldijk
-
Blz. 231
Gebiedsontwikkeling Kromme IJssel
-
Blz. 232
Herontwikkeling ROBA terrein
-
Blz. 233
Hitteschild 2-4
-
Blz. 234
Hotel Meerndijk
-
Blz. 235
Groenverbeterplan Randdijk
-
Blz. 236
Kroon Ontwerpface
-
Blz. 237
Lage biezen
-
Blz. 238
Nederlandlaan
-
Blz. 239
Onderzoek buitenstedelijke locaties en infrastructuur
-
Blz. 240
Ontwikkelopgaaf projecten
-
Blz. 241
Paardenveld Noord
-
Blz. 242
Podium
-
Blz. 243
Ruimtevaartbaan
-
Blz. 244
Woningbouw Randdijk
-
Blz. 245
Zendmastlocatie
-
Blz. 246
Parallelweg
-
Blz. 247
Europakwartier
-
Blz. 248
Voorwoord
-
Blz. 249
Voorwoord/Inleiding
-
Blz. 250
Inleiding
-
Blz. 251
Financiële samenvatting , leeswijzer en kerngegevens
-
Blz. 252
Financiële samenvatting
-
Blz. 253
Financiële samenvatting
-
Blz. 254
Financieel beeld
-
Blz. 255
Toelichting financieel beeld
-
Blz. 256
Resultaatbestemming
-
Blz. 257
Resultaatbestemming tabel
-
Blz. 258
Verwijzing
-
Blz. 259
Gebeurtenissen na balansdatum
-
Blz. 260
Ontwikkeling Algemene reserve
-
Blz. 261
Ontwikkeling weerstandsvermogen
-
Blz. 262
Tekst weerstandsvermogen
-
Blz. 263
Leeswijzer
-
Blz. 264
Algemeen
-
Blz. 265
Kerngegevens
-
Blz. 266
Kerngegevens
-
Blz. 267
Paragrafen
-
Blz. 268
Lokale heffingen
-
Blz. 269
Omschrijving paragraaf lokale heffingen
-
Blz. 270
Ontwikkeling lokale lastendruk
-
Blz. 271
Belastingen
-
Blz. 272
Heffingen en rechten
-
Blz. 273
Leges
-
Blz. 274
Kwijtscheldingsbeleid
-
Blz. 275
Onbenutte belastingcapaciteit OZB
-
Blz. 276
Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 277
Inleiding
-
Blz. 278
In één oogopslag
-
Blz. 279
Weerstandsvermogen
-
Blz. 280
Risico's
-
Blz. 281
Kengetallen
-
Blz. 282
Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 283
algemeen
-
Blz. 284
Integrale visie openbare ruimte
-
Blz. 285
Openbaar groen
-
Blz. 286
Speelvoorzieningen
-
Blz. 287
Sportvelden
-
Blz. 288
Openbare verlichting
-
Blz. 289
Wegen
-
Blz. 290
Wortelopdruk
-
Blz. 291
Verkeersinstallaties
-
Blz. 292
Water
-
Blz. 293
Water/baggerwerkzaamheden
-
Blz. 294
Beschoeiingen
-
Blz. 295
Civieltechnische kunstwerken
-
Blz. 296
Riolering
-
Blz. 297
Vastgoed
-
Blz. 298
Duurzaamheid
-
Blz. 299
Klimaatadaptatie
-
Blz. 300
Financiering
-
Blz. 301
Inleiding
-
Blz. 302
Financieringspositie en -resultaat
-
Blz. 303
Taakveld Treasury
-
Blz. 304
Wet FIDO en financiering
-
Blz. 305
Leningen
-
Blz. 306
Kredietrisicobeheer
-
Blz. 307
Leningen met een gemeentegarantie
-
Blz. 308
Bedrijfsvoering
-
Blz. 309
Visie op bedrijfsvoering
-
Blz. 310
Inrichting ambtelijke organisatie
-
Blz. 311
Ontwikkelingen personeelsbeleid
-
Blz. 312
Visie op control
-
Blz. 313
Rechtmatigheidsverantwoording
-
Blz. 314
Informatieveiligheid
-
Blz. 315
Informatiemanagement
-
Blz. 316
Hybride werken
-
Blz. 317
Digitalisering begrotingscyclus
-
Blz. 318
Juridische Zaken
-
Blz. 319
Communicatie
-
Blz. 320
Toelichting mutaties personeelslasten
-
Blz. 321
Verbonden partijen
-
Blz. 322
Algemeen
-
Blz. 323
Inleiding verbonden partijen
-
Blz. 324
Sturing en regie
-
Blz. 325
Risicoprofiel
-
Blz. 326
Grafiek risicoprofiel
-
Blz. 327
Typenindeling en totaaloverzicht verbonden partijen
-
Blz. 328
Gemeenschappelijke regelingen
-
Blz. 329
Afvalverwijdering Utrecht (AVU)
-
Blz. 330
Belastingsamenwerking Rivierenlanden (BSR)
-
Blz. 331
GGD Regio Utrecht (GGDrU)
-
Blz. 332
Recreatieschap Stichtse Groenlanden (RSG)
-
Blz. 333
Regionaal Historisch Centrum Rijnstreek en Lopikerwaard (RHC)
-
Blz. 334
Reinigingsbedrijf Midden Nederland (RMN)
-
Blz. 335
Omgevingsdienst regio Utrecht (ODRU)
-
Blz. 336
VeiligheidsRegio Utrecht (VRU)
-
Blz. 337
Werk en Inkomen Lekstroom (WIL)
-
Blz. 338
Stichtingen en verenigingen
-
Blz. 339
Stichting Inkoopbureau Midden Nederland (IBMN)
-
Blz. 340
Stichting Robijn
-
Blz. 341
Stichting WerkwIJSS (Beschut werk Lekstroom)
-
Blz. 342
Stichting WerkwIJSS Schoon
-
Blz. 343
Coöperaties en vennootschappen
-
Blz. 344
BNG Bank NV (BNG)
-
Blz. 345
Vitens NV
-
Blz. 346
Grondbeleid
-
Blz. 347
grondbeleid
-
Blz. 348
Subsidieverlening
-
Blz. 349
Algemeen
-
Blz. 350
Financiële tabel
-
Blz. 351
toelichting
-
Blz. 352
Jaarrekening
-
Blz. 353
Balans per 31 december
-
Blz. 354
Balans
-
Blz. 355
Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
-
Blz. 356
Inleiding
-
Blz. 357
Algemene grondslagen
-
Blz. 358
Algemene grondslagen voor de Rechtmatigheidsverantwoording
-
Blz. 359
Borg- en garantstellingen
-
Blz. 360
Vaste activa
-
Blz. 361
Immateriële vaste activa
-
Blz. 362
Materiële vaste activa met economisch nut
-
Blz. 363
Investeringen met een economisch nut, waarvoor ter bestrijding van de kosten een heffing kan worden geheven
-
Blz. 364
Overige investeringen met economisch nut
-
Blz. 365
De gehanteerde afschrijvingstermijnen zijn:
-
Blz. 366
Investeringen in de openbare ruimte met uitsluitend maatschappelijk nut
-
Blz. 367
Financiële vaste activa
-
Blz. 368
Vlottende activa
-
Blz. 369
Voorraden
-
Blz. 370
Vorderingen en overlopende activa
-
Blz. 371
Liquide middelen en overlopende posten
-
Blz. 372
Voorzieningen
-
Blz. 373
Vaste schulden
-
Blz. 374
Vlottende passiva
-
Blz. 375
Toelichting activa
-
Blz. 376
Vaste activa
-
Blz. 377
Immateriële vaste activa
-
Blz. 378
Materiële vaste activa
-
Blz. 379
Investeringen met economisch nut
-
Blz. 380
Belangrijkste investeringen
-
Blz. 381
Maatschappelijk Nut
-
Blz. 382
Belangrijkste investeringen maatschappelijk nut
-
Blz. 383
Financiële vaste activa
-
Blz. 384
Leningen aan woningbouwcorporaties
-
Blz. 385
Uitzettingen korter dan één jaar appa
-
Blz. 386
Overige langlopende leningen
-
Blz. 387
Vlottende activa
-
Blz. 388
Bouwgronden in exploitatie
-
Blz. 389
Uitzettingen korter dan één jaar
-
Blz. 390
Oninbaarheid debiteuren
-
Blz. 391
Liquide middelen
-
Blz. 392
Drempelbedrag banksaldi
-
Blz. 393
Overlopende Activa
-
Blz. 394
Overlopende activa >€50K
-
Blz. 395
van openbare lichamen ontvangen voorschot bedragen met uitkeringen van een specifiek bestedingsdoel
-
Blz. 396
Toelichting passiva
-
Blz. 397
Vaste Passiva
-
Blz. 398
Eigen vermogen
-
Blz. 399
Eigen vermogen
-
Blz. 400
Reserves
-
Blz. 401
Toelichting reserves
-
Blz. 402
Voorzieningen
-
Blz. 403
Voorzieningen details
-
Blz. 404
Voorzieningen toelichting
-
Blz. 405
Vaste schulden met een rente-typische looptijd langer dan één jaar
-
Blz. 406
vlottende passiva
-
Blz. 407
Netto vlottende schulden met een rentetypische looptijd < 1 jaar
-
Blz. 408
overlopende passiva
-
Blz. 409
Verloopoverzicht van overheidslichamen ontvangen voorschotbedragen met uitkeringen voor een specifiek bestedingsdoel
-
Blz. 410
Belangrijkste overige overlopende passiva (> 50.000)
-
Blz. 411
Waarborgen en garanties
-
Blz. 412
Niet uit balans blijkende langlopende financiële verplichtingen
-
Blz. 413
Overzicht van baten en lasten
-
Blz. 414
Overzicht van baten en lasten
-
Blz. 415
Overhead
-
Blz. 416
Overzicht van baten en Lasten Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 417
Overzicht VPB en Overige
-
Blz. 418
Overzicht Mutatie Reserve en Voorzieningen
-
Blz. 419
Totaal
-
Blz. 420
Incidentele baten en lasten
-
Blz. 421
Incidentele baten en lasten - Overzicht
-
Blz. 422
Structurele mutaties reserves
-
Blz. 423
Overzicht van structurele mutaties reserves
-
Blz. 424
Wet normering topinkomens
-
Blz. 425
Wet normering topinkomens - samenvatting
-
Blz. 426
Rechtmatigheidsverantwoording
-
Blz. 427
Verantwoordelijkheid van het college
-
Blz. 428
Bevinding
-
Blz. 429
Bijlagen
-
Blz. 430
Overzicht op taakvelden
-
Blz. 431
Overzicht per taakveld
-
Blz. 432
Staat van investeringen
-
Blz. 433
Investeringen
-
Blz. 434
SISA-bijlage bij de jaarrekening
-
Blz. 435
SISA bijlage
-
Activiteiten
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap