Sitemap

  1. Blz. 1 Jaarstukken 2023
    1. Blz. 2 Jaarstukken 2023
    2. Blz. 3 Programma’s
      1. Blz. 4 Bestuur en Organisatie - Programma 1
        1. Blz. 5 Bestuur en organisatie
          1. Blz. 6 Omschrijving progr.Bestuur en Organisatie
        2. Blz. 7 Thema Bestuur en organisatie
          1. Blz. 8 Omschrijving Thema Bestuur en organisatie
          2. Blz. 9 Dit willen we bereiken (speerpunt in 2023)
            1. Blz. 10 Efficiënter werken
              1. Blz. 11 Opstarten pilot LEAN-trajecten
            2. Blz. 12 Het gebruik van één normenkader en daarmee het versterken van de informatieveiligheid binnen de gemeente.
              1. Blz. 13 Uitvoering geven aan 22 verbeteracties.
            3. Blz. 14 Toegankelijke en transparante overheid
              1. Blz. 15 Uitwerken plan van aanpak en uitvoeringsprogramma WOO.
        3. Blz. 16 Thema Financiën
          1. Blz. 17 Omschrijving Thema Financien
          2. Blz. 18 Dit willen we bereiken (speerpunt in 2023)
            1. Blz. 19 Vergroten kostendekkendheid leges/heffingen.
              1. Blz. 20 Onderzoeken benodigde aanpassingen en tarieven leges/heffingen om tot zoveel mogelijk kostendekkend tarief te komen.
            2. Blz. 21 Meer inkomsten genereren
              1. Blz. 22 Onderzoeken mogelijke extra inkomstenbronnen
        4. Blz. 23 Thema Informatieveiligheid
          1. Blz. 24 Omschrijving Thema Veiligheid Bestuur en Organisatie
        5. Blz. 25 Thema Dienstverlening, communicatie en participatie
          1. Blz. 26 Omschrijving Dienstverlening, Communicatie en participatie
          2. Blz. 27 Dit willen we bereiken (speerpunt in 2023)
            1. Blz. 28 Meer tevreden inwoners, ondernemers en organisaties over klantcontact en dienstverlening.
              1. Blz. 29 Uitvoeren meting (periodiek ) klanttevredenheidsonderzoek.
            2. Blz. 30 Eenvoudiger melden van opmerkingen/klachten openbare ruimte.
              1. Blz. 31 Onderzoeken portalen meldingen openbare ruimte.
            3. Blz. 32 Uitbreiden dienstverlening burgerzakenproducten.
              1. Blz. 33 Contracteren partij voor thuisbezorging van waardedocumenten.
            4. Blz. 34 Ervaring opdoen met de herijkte participatieve werkwijze
              1. Blz. 35 Stapsgewijs invoeren van de werkwijze met duidelijke startnotities en spelregels en hanteren van de Handreiking Omgevingsdialoog voor Initiatiefnemers in het kader van de Omgevingswet.
        6. Blz. 36 Thema Regionale samenwerking
          1. Blz. 37 Omschrijving
        7. Blz. 38 Wat heeft het gekost? (Bestuur en Organisatie)
          1. Blz. 39 Wat heeft het gekost?
          2. Blz. 40 Toelichting op de belangrijkste verschillen t.o.v. begroting 2023
          3. Blz. 41 Investeringen
          4. Blz. 42 Uitgestelde prestaties
        8. Blz. 43 Prestatie-indicatoren (Bestuur en Organisatie)
          1. Blz. 44 BBV-Beleidsindicatoren (bestuur en organisatie)
          2. Blz. 45 Overige indicatoren en kengetallen (bestuur en organisatie)
        9. Blz. 46 Verbonden partijen (Bestuur en Organisatie)
          1. Blz. 47 Verbonden partijen (bestuur en organisatie)
        10. Blz. 48 Kaderstellende documenten (Bestuur en Organisatie)
          1. Blz. 49 Kaderstellende documenten (bestuur en organisatie)
      2. Blz. 50 Veiligheid Openbare Orde - Programma 2
        1. Blz. 51 Openbare orde en veiligheid
          1. Blz. 52 Omschrijving Progr. Openbare orde en veiligheid
        2. Blz. 53 Thema Veiligheid/Leefomgeving&Openbare ruimte/Welzijn en sport
          1. Blz. 54 Omschrijving thema veiligheid/leefomgeving&openbare ruimte/welzijn en sport
          2. Blz. 55 Dit willen we bereiken (speerpunt in 2023)
            1. Blz. 56 Effectieve inzet van boa’s, zodat er strakker wordt gehandhaafd door te investeren op professionalisering.
              1. Blz. 57 Intensiveren doorontwikkeling kennis en kunde van de boa’s door opleiding, training en persoonlijke beschermingsmiddelen. Besluit mogelijke uitbreiding (RTGB) bevoegdheden boa’s.
            2. Blz. 58 Voldoende plekken voor jongeren om elkaar te ontmoeten zonder overlast te veroorzaken.
              1. Blz. 59 Inventariseren van de behoefte aan ontmoetingsplekken. Samen met jongeren, boa’s en wijkagenten ontmoetingsplaatsen (JOP) creëren
        3. Blz. 60 Prestatie-indicatoren (Openbare Orde en Veiligheid)
          1. Blz. 61 BBV-beleidsindicatoren
          2. Blz. 62 overige indicatoren en kengetallen
        4. Blz. 63 Wat heeft het gekost? (Openbare Orde en Veiligheid)
          1. Blz. 64 Wat heeft het gekost?
          2. Blz. 65 Toelichting op de belangrijkste verschillen t.o.v. begroting 2023
          3. Blz. 66 Investeringen
          4. Blz. 67 Uitgestelde prestaties
        5. Blz. 68 Verbonden partijen (Openbare Orde en Veiligheid)
          1. Blz. 69 Verbonden partijen (Openbare Orde en Veiligheid)
        6. Blz. 70 Kaderstellende documenten (Openbare Orde en Veiligheid)
          1. Blz. 71 Kaderstellende documenten (Openbare Orde en Veiligheid)
      3. Blz. 72 Wonen en ruimte - Programma 3
        1. Blz. 73 Wonen en Ruimte
          1. Blz. 74 Omschrijving programma Wonen en ruimte
        2. Blz. 75 Thema Wonen
          1. Blz. 76 Omschrijving Thema wonen
          2. Blz. 77 Dit willen we bereiken (speerpunt in 2023)
            1. Blz. 78 Experimenteren met woonvormen
              1. Blz. 79 Inventariseren wat kansrijke initiatieven zijn.
            2. Blz. 80 Initiatieven derden woningbouw faciliteren: overige locaties
              1. Blz. 81 Inspelen op initiatieven en bevorderen woningbouw op basis van de mogelijkheden die de Nota grondbeleid biedt.
            3. Blz. 82 Inzicht geven in processen voor ruimtelijke projecten
              1. Blz. 83 Heldere, eenduidige processtappen voor ruimtelijke projecten definiëren en communiceren
        3. Blz. 84 Thema Mobiliteit
          1. Blz. 85 Omschrijving Thema mobiliteit
          2. Blz. 86 Dit willen we bereiken (speerpunt in 2023)
            1. Blz. 87 Snellere OV-verbindingen in en met de regio
              1. Blz. 88 Samenwerken met provincie en regio aan OV netwerkvisie en provinciaal uitwerkingsprogramma.
        4. Blz. 89 Thema Verkeersveiligheid
          1. Blz. 90 Omschrijving Thema Verkeersveiligheid
          2. Blz. 91 Dit willen we bereiken (speerpunt in 2023)
            1. Blz. 92 Aanpakken knelpunten verkeersveiligheidsanalyse
              1. Blz. 93 3 locaties uit de verkeersveiligheidsanalyse oplossen
            2. Blz. 94 Verbeteren verkeersveiligheid en bereikbaarheid binnenstad.
              1. Blz. 95 Maken uitvoeringsplan Verkeerscirculatieplan. Bijvoorbeeld onderzoeken autovrij maken Vingerhoekhof, inrichting Overtoom, fietsvrij voetgangersgebied en (beveiligd) fietsparkeren.
        5. Blz. 96 Thema Duurzaamheid
          1. Blz. 97 Omschrijving Thema Duurzaamheid
          2. Blz. 98 Dit willen we bereiken (speerpunt in 2023)
            1. Blz. 99 Klimaatbestendig IJsselstein
              1. Blz. 100 Voeren van interne en externe risicodialogen. Opstellen van ambities en speerpunten om te komen tot een klimaatbestendig IJsselstein in 2050.
            2. Blz. 101 Reduceren CO2-uitstoot
              1. Blz. 102 Maken uitvoeringsprogramma klimaatakkoord.
            3. Blz. 103 Stimuleren natuur- en milieueducatie
              1. Blz. 104 In 2023 blijven we de diensten van NME afnemen en bereiden wij ons voor op de nieuwe situatie na 2023.
        6. Blz. 105 Thema Leefomgeving/Openbare ruimte
          1. Blz. 106 Omschrijving Thema Leefomgeving/Openbare ruimte
          2. Blz. 107 Dit willen we bereiken (speerpunt in 2023)
            1. Blz. 108 Plaatsen voldoende afvalbakken in openbare ruimte en adequaat legen
              1. Blz. 109 Sturen op het onderhoudsniveau. Intensiveren van het volgen van de werkafspraken met de contractpartners.
            2. Blz. 110 Verbeter de binnenstad 2.0
              1. Blz. 111 Traject voor visievorming integraal opstarten.
            3. Blz. 112 Versterken regie openbare ruimte.
              1. Blz. 113 Uitvoering geven aan het bestuurlijk besluit begin 2023. Opstellen Integraal Beheerplan Openbare Ruimte (IBOR), waaronder het maai-, bomen- en snoeibeleid.
        7. Blz. 114 Thema Economie, recreatie en toerisme
          1. Blz. 115 Omschrijving Thema Economie, recreatie en toerisma
          2. Blz. 116 Dit willen we bereiken (speerpunt in 2023)
            1. Blz. 117 Economische visie
              1. Blz. 118 De economische visie evalueren en actualiseren.
            2. Blz. 119 Werken met de Omgevingswet
              1. Blz. 120 Nieuwe werkwijzen onder Omgevingswet toepassen en verbeteren Werken aan wijziging Omgevingsplan
        8. Blz. 121 Prestatie-indicatoren (Wonen en ruimte)
          1. Blz. 122 BBV-beleidsindicatoren
          2. Blz. 123 Overige indicatoren en kengetallen
        9. Blz. 124 Wat heeft het gekost? (Ruimte en wonen)
          1. Blz. 125 Wat heeft het gekost?
          2. Blz. 126 Toelichting op de belangrijkste verschillen t.a.v. de begroting 2023
          3. Blz. 127 Investeringen
          4. Blz. 128 Uitgestelde prestaties
        10. Blz. 129 Verbonden partijen (Wonen en ruimte)
          1. Blz. 130 Verbonden partijen (Wonen en ruimte)
        11. Blz. 131 Kaderstellende documenten (Wonen en ruimte)
          1. Blz. 132 Kaderstellenden documenten (Wonen en ruimte)
      4. Blz. 133 Onderwijs, sport en cultuur - Programma 4
        1. Blz. 134 Onderwijs, Sport en Cultuur
          1. Blz. 135 Omschrijving Programma Onderwijs, Sport en Cultuur
        2. Blz. 136 Thema Welzijn en sport
          1. Blz. 137 Omschrijving Thema Welzijn en sport
          2. Blz. 138 Dit willen we bereiken (speerpunt in 2023)
            1. Blz. 139 Beter benutten gemeentelijke binnensportaccommodaties voor meerdere doeleinden.
              1. Blz. 140 Onderzoek naar het gebruik en de verhuur van gemeentelijke sportaccommodaties
        3. Blz. 141 Thema Cultuur en onderwijs
          1. Blz. 142 Omschrijving Thema Cultuur en onderwijs
          2. Blz. 143 Dit willen we bereiken (speerpunt in 2023)
            1. Blz. 144 Beheer/behoud cultuurhistorisch erfgoed
              1. Blz. 145 Opstellen beleid cultuurhistorisch erfgoed.
            2. Blz. 146 Bloeiend cultureel leven
              1. Blz. 147 Samen met cultuurmakers en – instellingen gefaseerd invulling geven aan het uitvoeringsprogramma Kunst en Cultuur 2021-2025. Organiseren cultuurplatform.
        4. Blz. 148 Prestatie-indicatoren (Onderwijs, Sport en Cultuur)
          1. Blz. 149 BBV-beleidsindicatoren
          2. Blz. 150 Overige indicatoren en kengetallen
        5. Blz. 151 Wat heeft het gekost? (Onderwijs, Sport en Cultuur)
          1. Blz. 152 Wat mag het kosten?
          2. Blz. 153 Toelichting belangrijkste afwijkingen
          3. Blz. 154 Investeringen
          4. Blz. 155 Uitgestelde prestaties
        6. Blz. 156 Verbonden partijen (Onderwijs, Sport en Cultuur)
          1. Blz. 157 Verbonden partijen (Onderwijs, sport en cultuur)
        7. Blz. 158 Kaderstellende documenten (Onderwijs, Sport en Cultuur)
          1. Blz. 159 Kaderstellende documenten (Onderwijs, sport en cultuur)
      5. Blz. 160 Inkomen, jeugd en Wmo - Programma 5
        1. Blz. 161 Inkomen, jeugd en Wmo
          1. Blz. 162 Omschrijving Programma Inkomen, Jeugd en WMO
        2. Blz. 163 Thema Sociaal domein
          1. Blz. 164 Omschrijving Thema Sociaal domein
          2. Blz. 165 Dit willen we bereiken (speerpunt in 2023)
            1. Blz. 166 Bestrijding van armoede- en schuldenproblematiek
              1. Blz. 167 Opstellen van een integraal armoedebeleidsplan.
              2. Blz. 168 Inkomensondersteunende maatregelen in het kader van de energie- en koopkrachtcrisis
            2. Blz. 169 Invulling geven aan de decentralisatie van Beschermd Wonen en Maatschappelijke Opvang.
              1. Blz. 170 Uitvoering van het nog vast te stellen Regioplan Beschermd Wonen 2023-2024 en opstelling uitvoeringsplan.
            3. Blz. 171 Kostenbeheersing en verantwoord begroten van jeugdzorg en Wmo uitvoering.
              1. Blz. 172 Zicht en inzicht op inzet middelen jeugd en Wmo . Verantwoord en realistisch begroten van de kosten op basis van verbeterd inzicht.
            4. Blz. 173 Meer inzet op preventie en ondersteuning via algemene voorliggende voorzieningen.
              1. Blz. 174 Een sterkte en zwakte analyse maken van het huidige aanbod van algemene voorzieningen.
              2. Blz. 175 Onderzoeken van en experimenteren met nieuw aanbod, o.a. bij dagbesteding.
              3. Blz. 176 Organiseren van netwerkbijeenkomsten en trainingen voor meer zicht op en kennis van de algemene voorzieningen.
              4. Blz. 177 Uitvoeren van het lokaal preventieakkoord
              5. Blz. 178 Versterken eigen kracht, door regie zoveel mogelijk bij inwoners te laten.
              6. Blz. 179 Versterken opvoedkundig klimaat vanuit gedachtegoed van de pedagogische civil society
              7. Blz. 180 Vroegtijdige signalering van (lichte) problematiek en dit bespreekbaar maken. Gemeente, aanbieders en lokale partners gebruiken de meldcode en verwijsindex
            5. Blz. 181 Passend woningaanbod en zorg voor mensen met een kwetsbaarheid.
              1. Blz. 182 Opstellen van een woonzorgvisie. Samen met woningcorporaties, zorgpartijen en andere partners. Domeinoverstijgend en in afstemming met de regio.
            6. Blz. 183 Zorgen dat mantelzorgers in staat zijn hun waardevolle en onmisbare werk te kunnen blijven doen.
              1. Blz. 184 Via het Sociaal Team en eerste- en tweede lijnsvoorzieningen de mogelijkheden van mantelzorg ondersteuning actief onder de aandacht brengen, met speciale aandacht voor respijtzorg en jonge mantelzorgers.
        3. Blz. 185 Thema Integratie
          1. Blz. 186 Omschrijving Thema Intergratie
          2. Blz. 187 Dit willen we bereiken (speerpunt in 2023)
            1. Blz. 188 Statushouders integreren snel en goed.
              1. Blz. 189 Begeleiden van statushouders naar werk(plekken), scholing of participatie. We maken afspraken met partners en aanbieders voor ondersteuning en begeleiding hierbij.
        4. Blz. 190 Prestatie-indicatoren (Inkomen, jeugd en Wmo)
          1. Blz. 191 BBV- Beleidsindicatoren
        5. Blz. 192 Wat heeft het gekost? (Inkomen, jeugd en Wmo)
          1. Blz. 193 Wat mag het kosten?
          2. Blz. 194 Toelichting belangrijkste afwijkingen
          3. Blz. 195 Investeringen
          4. Blz. 196 Uitgestelde prestaties
        6. Blz. 197 Verbonden partijen (Inkomen, jeugd en Wmo)
          1. Blz. 198 Verbonden partijen (Inkomen, jeugd en WMO)
        7. Blz. 199 Kaderstellende documenten (Inkomen, jeugd en Wmo)
          1. Blz. 200 Kaderstellende documenten (inkomen, jeugd en WMO)
      6. Blz. 201 Overhead - Programma 6
        1. Blz. 202 Omschrijving programma
        2. Blz. 203 BBV-beleidsindicatoren
        3. Blz. 204 Wat heeft het gekost?
        4. Blz. 205 Belangrijkste financiele afwijkingen
        5. Blz. 206 Investeringen
        6. Blz. 207 Uitgestelde prestaties
      7. Blz. 208 Algemene dekkingsmiddelen - Programma 7
        1. Blz. 209 Omschrijving programma
        2. Blz. 210 Wat heeft het gekost?
        3. Blz. 211 Toelichting belangrijkste afwijkingen
        4. Blz. 212 Investeringen
        5. Blz. 213 Uitgestelde prestaties
      8. Blz. 214 Onvoorzien - Programma 8
        1. Blz. 215 Omschrijving programma
        2. Blz. 216 Wat heeft het gekost?
      9. Blz. 217 VPB - Programma 9
        1. Blz. 218 Omschrijving Programma
        2. Blz. 219 Wat heeft het gekost?
      10. Blz. 220 Projecten
        1. Blz. 221 Overzicht projecten
          1. Blz. 222 Omschrijving
          2. Blz. 223 Totaaloverzicht Projecten 2023
        2. Blz. 224 Informatie per project
          1. Blz. 225 Abbink Spainkgebouw
          2. Blz. 226 Aleida van Culemborgstraat
          3. Blz. 227 Binnenstedelijke locaties
          4. Blz. 228 Clinckhoeff
          5. Blz. 229 Ewoud Initiatiefase
          6. Blz. 230 Flexwonen Noord IJsseldijk
          7. Blz. 231 Gebiedsontwikkeling Kromme IJssel
          8. Blz. 232 Herontwikkeling ROBA terrein
          9. Blz. 233 Hitteschild 2-4
          10. Blz. 234 Hotel Meerndijk
          11. Blz. 235 Groenverbeterplan Randdijk
          12. Blz. 236 Kroon Ontwerpface
          13. Blz. 237 Lage biezen
          14. Blz. 238 Nederlandlaan
          15. Blz. 239 Onderzoek buitenstedelijke locaties en infrastructuur
          16. Blz. 240 Ontwikkelopgaaf projecten
          17. Blz. 241 Paardenveld Noord
          18. Blz. 242 Podium
          19. Blz. 243 Ruimtevaartbaan
          20. Blz. 244 Woningbouw Randdijk
          21. Blz. 245 Zendmastlocatie
          22. Blz. 246 Parallelweg
          23. Blz. 247 Europakwartier
    3. Blz. 248 Voorwoord
      1. Blz. 249 Voorwoord/Inleiding
        1. Blz. 250 Inleiding
    4. Blz. 251 Financiële samenvatting , leeswijzer en kerngegevens
      1. Blz. 252 Financiële samenvatting
        1. Blz. 253 Financiële samenvatting
        2. Blz. 254 Financieel beeld
        3. Blz. 255 Toelichting financieel beeld
        4. Blz. 256 Resultaatbestemming
        5. Blz. 257 Resultaatbestemming tabel
        6. Blz. 258 Verwijzing
        7. Blz. 259 Gebeurtenissen na balansdatum
        8. Blz. 260 Ontwikkeling Algemene reserve
        9. Blz. 261 Ontwikkeling weerstandsvermogen
        10. Blz. 262 Tekst weerstandsvermogen
      2. Blz. 263 Leeswijzer
        1. Blz. 264 Algemeen
      3. Blz. 265 Kerngegevens
        1. Blz. 266 Kerngegevens
    5. Blz. 267 Paragrafen
      1. Blz. 268 Lokale heffingen
        1. Blz. 269 Omschrijving paragraaf lokale heffingen
        2. Blz. 270 Ontwikkeling lokale lastendruk
        3. Blz. 271 Belastingen
        4. Blz. 272 Heffingen en rechten
        5. Blz. 273 Leges
        6. Blz. 274 Kwijtscheldingsbeleid
        7. Blz. 275 Onbenutte belastingcapaciteit OZB
      2. Blz. 276 Weerstandsvermogen en risicobeheersing
        1. Blz. 277 Inleiding
        2. Blz. 278 In één oogopslag
        3. Blz. 279 Weerstandsvermogen
        4. Blz. 280 Risico's
        5. Blz. 281 Kengetallen
      3. Blz. 282 Onderhoud kapitaalgoederen
        1. Blz. 283 algemeen
        2. Blz. 284 Integrale visie openbare ruimte
        3. Blz. 285 Openbaar groen
        4. Blz. 286 Speelvoorzieningen
        5. Blz. 287 Sportvelden
        6. Blz. 288 Openbare verlichting
        7. Blz. 289 Wegen
        8. Blz. 290 Wortelopdruk
        9. Blz. 291 Verkeersinstallaties
        10. Blz. 292 Water
        11. Blz. 293 Water/baggerwerkzaamheden
        12. Blz. 294 Beschoeiingen
        13. Blz. 295 Civieltechnische kunstwerken
        14. Blz. 296 Riolering
        15. Blz. 297 Vastgoed
        16. Blz. 298 Duurzaamheid
        17. Blz. 299 Klimaatadaptatie
      4. Blz. 300 Financiering
        1. Blz. 301 Inleiding
        2. Blz. 302 Financieringspositie en -resultaat
        3. Blz. 303 Taakveld Treasury
        4. Blz. 304 Wet FIDO en financiering
        5. Blz. 305 Leningen
        6. Blz. 306 Kredietrisicobeheer
        7. Blz. 307 Leningen met een gemeentegarantie
      5. Blz. 308 Bedrijfsvoering
        1. Blz. 309 Visie op bedrijfsvoering
        2. Blz. 310 Inrichting ambtelijke organisatie
        3. Blz. 311 Ontwikkelingen personeelsbeleid
        4. Blz. 312 Visie op control
        5. Blz. 313 Rechtmatigheidsverantwoording
        6. Blz. 314 Informatieveiligheid
        7. Blz. 315 Informatiemanagement
        8. Blz. 316 Hybride werken
        9. Blz. 317 Digitalisering begrotingscyclus
        10. Blz. 318 Juridische Zaken
        11. Blz. 319 Communicatie
        12. Blz. 320 Toelichting mutaties personeelslasten
      6. Blz. 321 Verbonden partijen
        1. Blz. 322 Algemeen
          1. Blz. 323 Inleiding verbonden partijen
          2. Blz. 324 Sturing en regie
          3. Blz. 325 Risicoprofiel
          4. Blz. 326 Grafiek risicoprofiel
          5. Blz. 327 Typenindeling en totaaloverzicht verbonden partijen
        2. Blz. 328 Gemeenschappelijke regelingen
          1. Blz. 329 Afvalverwijdering Utrecht (AVU)
          2. Blz. 330 Belastingsamenwerking Rivierenlanden (BSR)
          3. Blz. 331 GGD Regio Utrecht (GGDrU)
          4. Blz. 332 Recreatieschap Stichtse Groenlanden (RSG)
          5. Blz. 333 Regionaal Historisch Centrum Rijnstreek en Lopikerwaard (RHC)
          6. Blz. 334 Reinigingsbedrijf Midden Nederland (RMN)
          7. Blz. 335 Omgevingsdienst regio Utrecht (ODRU)
          8. Blz. 336 VeiligheidsRegio Utrecht (VRU)
          9. Blz. 337 Werk en Inkomen Lekstroom (WIL)
        3. Blz. 338 Stichtingen en verenigingen
          1. Blz. 339 Stichting Inkoopbureau Midden Nederland (IBMN)
          2. Blz. 340 Stichting Robijn
          3. Blz. 341 Stichting WerkwIJSS (Beschut werk Lekstroom)
          4. Blz. 342 Stichting WerkwIJSS Schoon
        4. Blz. 343 Coöperaties en vennootschappen
          1. Blz. 344 BNG Bank NV (BNG)
          2. Blz. 345 Vitens NV
      7. Blz. 346 Grondbeleid
        1. Blz. 347 grondbeleid
      8. Blz. 348 Subsidieverlening
        1. Blz. 349 Algemeen
        2. Blz. 350 Financiële tabel
        3. Blz. 351 toelichting
    6. Blz. 352 Jaarrekening
      1. Blz. 353 Balans per 31 december
        1. Blz. 354 Balans
      2. Blz. 355 Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
        1. Blz. 356 Inleiding
        2. Blz. 357 Algemene grondslagen
        3. Blz. 358 Algemene grondslagen voor de Rechtmatigheidsverantwoording
        4. Blz. 359 Borg- en garantstellingen
        5. Blz. 360 Vaste activa
        6. Blz. 361 Immateriële vaste activa
        7. Blz. 362 Materiële vaste activa met economisch nut
        8. Blz. 363 Investeringen met een economisch nut, waarvoor ter bestrijding van de kosten een heffing kan worden geheven
        9. Blz. 364 Overige investeringen met economisch nut
        10. Blz. 365 De gehanteerde afschrijvingstermijnen zijn:
        11. Blz. 366 Investeringen in de openbare ruimte met uitsluitend maatschappelijk nut
        12. Blz. 367 Financiële vaste activa
        13. Blz. 368 Vlottende activa
        14. Blz. 369 Voorraden
        15. Blz. 370 Vorderingen en overlopende activa
        16. Blz. 371 Liquide middelen en overlopende posten
        17. Blz. 372 Voorzieningen
        18. Blz. 373 Vaste schulden
        19. Blz. 374 Vlottende passiva
      3. Blz. 375 Toelichting activa
        1. Blz. 376 Vaste activa
        2. Blz. 377 Immateriële vaste activa
        3. Blz. 378 Materiële vaste activa
        4. Blz. 379 Investeringen met economisch nut
        5. Blz. 380 Belangrijkste investeringen
        6. Blz. 381 Maatschappelijk Nut
        7. Blz. 382 Belangrijkste investeringen maatschappelijk nut
        8. Blz. 383 Financiële vaste activa
        9. Blz. 384 Leningen aan woningbouwcorporaties
        10. Blz. 385 Uitzettingen korter dan één jaar appa
        11. Blz. 386 Overige langlopende leningen
        12. Blz. 387 Vlottende activa
        13. Blz. 388 Bouwgronden in exploitatie
        14. Blz. 389 Uitzettingen korter dan één jaar
        15. Blz. 390 Oninbaarheid debiteuren
        16. Blz. 391 Liquide middelen
        17. Blz. 392 Drempelbedrag banksaldi
        18. Blz. 393 Overlopende Activa
        19. Blz. 394 Overlopende activa >€50K
        20. Blz. 395 van openbare lichamen ontvangen voorschot bedragen met uitkeringen van een specifiek bestedingsdoel
      4. Blz. 396 Toelichting passiva
        1. Blz. 397 Vaste Passiva
        2. Blz. 398 Eigen vermogen
        3. Blz. 399 Eigen vermogen
        4. Blz. 400 Reserves
        5. Blz. 401 Toelichting reserves
        6. Blz. 402 Voorzieningen
        7. Blz. 403 Voorzieningen details
        8. Blz. 404 Voorzieningen toelichting
        9. Blz. 405 Vaste schulden met een rente-typische looptijd langer dan één jaar
        10. Blz. 406 vlottende passiva
        11. Blz. 407 Netto vlottende schulden met een rentetypische looptijd < 1 jaar
        12. Blz. 408 overlopende passiva
        13. Blz. 409 Verloopoverzicht van overheidslichamen ontvangen voorschotbedragen met uitkeringen voor een specifiek bestedingsdoel
        14. Blz. 410 Belangrijkste overige overlopende passiva (> 50.000)
        15. Blz. 411 Waarborgen en garanties
        16. Blz. 412 Niet uit balans blijkende langlopende financiële verplichtingen
      5. Blz. 413 Overzicht van baten en lasten
        1. Blz. 414 Overzicht van baten en lasten
        2. Blz. 415 Overhead
        3. Blz. 416 Overzicht van baten en Lasten Algemene dekkingsmiddelen
        4. Blz. 417 Overzicht VPB en Overige
        5. Blz. 418 Overzicht Mutatie Reserve en Voorzieningen
        6. Blz. 419 Totaal
      6. Blz. 420 Incidentele baten en lasten
        1. Blz. 421 Incidentele baten en lasten - Overzicht
      7. Blz. 422 Structurele mutaties reserves
        1. Blz. 423 Overzicht van structurele mutaties reserves
      8. Blz. 424 Wet normering topinkomens
        1. Blz. 425 Wet normering topinkomens - samenvatting
      9. Blz. 426 Rechtmatigheidsverantwoording
        1. Blz. 427 Verantwoordelijkheid van het college
        2. Blz. 428 Bevinding
    7. Blz. 429 Bijlagen
      1. Blz. 430 Overzicht op taakvelden
        1. Blz. 431 Overzicht per taakveld
      2. Blz. 432 Staat van investeringen
        1. Blz. 433 Investeringen
      3. Blz. 434 SISA-bijlage bij de jaarrekening
        1. Blz. 435 SISA bijlage
    8. Activiteiten
    9. Zoeken
    10. Publicatie bijlagen
    11. Contact
    12. PrivacyStatement
    13. Sitemap